Celem prezentowanej publikacji jest wykształcenie w czytelniku umiejętności podejmowania optymalnych decyzji w procesie funkcjonowania przedsiębiorstwa oraz uświadomienie istnienia współzależności między adekwatnie skonstruowanymi elementami strategii marketingowej a sukcesem firmy.
Niewątpliwą zaletą książki jest poręczny charakter zawartych w niej informacji. Dzięki stworzeniu modelowych sytuacji, które symulują realne rynkowe wyzwania, z którymi zmagają się firmy na całym świecie, można ćwiczyć umiejętność poprawnych reakcji oraz badać różnorodne scenariusze wydarzeń.
Opracowanie zostało podzielone na dwie części. Pierwsza z nich prezentuje studia przypadków firm polskich i zagranicznych, dostarczając danych o sposobie zorganizowania wnętrz przedsiębiorstw (zasobach, strukturze organizacyjnej itp.), branży, w jakiej funkcjonują (klientach, dostawcach, konkurentach itp.) oraz mechanizmach interakcji zachodzących między nimi.
Natomiast część druga prezentowanej publikacji składa się z zadań i warsztatów, które stanowią wspaniałą okazję do pracy grupowej, trenowania niekonwencjonalnych metod rozwiązywania problemów, a także nieprzystępnej sztuki publicznego przemawiania i prezentacji.