Osoby z badanego segmentu „młodych dorosłych” (18-29 lat) stanowią dziś 18% polskiego społeczeństwa. Jest to pierwsze pokolenie Polaków, które całe swoje dorosłe życie spędziło w gospodarce rynkowej. Co także znaczne, Internet był obecny w ich życiu przez cały okres dorastania i stał się naturalnym elementem rzeczywistości.
Dla nich środowisko Internetu jest miejscem rozrywki, zdobywania wiedzy, spotkań i dokonywania zakupów. Poznanie ich potrzeb i sposobów progresywnania może być istotnym czynnikiem wpływającym na konkurencyjność sprzedawców.
Jest wysoce prawdopodobne, że przyszłe pokolenia będą w swych zachowaniach podobne do obecnego segmentu „młodych dorosłych”. Lektura książki pozwoli odpowiedzieć m.in. Na następujące pytania dotyczące zachowań nabywczych osób w wieku 18-29 lat: 1.
Dlaczego i w jakich miejscach kupują w Internecie? 2. Jakie czynniki wpływają na dobór konkretnego sprzedawcy? 3. Jak oceniają bezpieczeństwo zakupów internetowych i jak starają się minimalizować ewentualne ryzyko? 4.
Jakie są główne źródła informacji o produktach sprzedawanych w Internecie? 5. Jak sprzedawcy internetowi mogą poprawić swoją wiarygodność? 6. Dlaczego część młodych nabywców nie kupuje w Internecie albo przerywa zakupy? 7.
Czy młodzi nabywcy są zadowoleni z zakupów internetowych? 8. Jakie są główne powody niezadowolenia z zakupów internetowych i jakie kroki podejmują by poprawić swoje samopoczucie? 9. Co że nabywcy mają swoje ulubione sklepy internetowe do których wracają? 10.
Jakie czynniki mogłyby spowodować częstsze zakupy w Internecie? Autorzy są przekonani,wyszczególnione w książce źródła konkurencyjności, jako oparte na reprezentatywnych badaniach i analizie krajowej i światowej literatury, stanowią rzeczywiste, realne do praktycznego użycia sposoby wzmacniania pozycji konkurencyjnej firm działających w Internecie.
Przedstawiona analiza powinna ułatwić menedżerom kształtowanie oferty i komunikacji marketingowej, co pozytywnie wpłynie na poprawę pozycji konkurencyjnej ich sklepów internetowych.