Książka ukazuje różne formy obchodów znacznego Tygodnia na Filipinach - od (niedużo znanych w Polsce) procesji salubong czy ulicznego festiwalu moriones, po krzyżowania i biczowania, niejednokrotnie błędnie prezentujene w polskich i zagranicznych relacjach medialnych jako,,okrutne" i,,barbarzyńskie".
Przeprowadziwszy badania terenowe na Filipinach i opierając się na źródłach trudno dostępnych dla polskiego czytelnika, autorka stara się pokazać nie tylko dzisiejszą formę tych widowisk, lecz także wpisać je w szerszy kontekst historyczny, polityczny i społeczny.
Przedstawione w książce formy religijnej celebracji stają się pretekstem do podjęcia rozważań na temat postkolonialnej, hybrydowej tożsamości współczesnych Filipin. Maria Delimata - teatrolożka i literaturoznawczyni, doktorantka w Instytucie Teatru i Sztuki Mediów UAM.
Jej zainteresowania badawcze obejmują przede wszystkim sztukę i kulturę Filipin, współczesny teatr (polski i światowy), teorię postkolonialną i genderową. Stypendystka Fundacji UAM, funduszu im. Prof. Władysława Kuraszkiewicza, Ministra Szkolnictwa Wyższego, a także brytyjskiego Clifford and Mary Corbridge Trust.
Publikowała na łamach m.in.,,Mimesis Journal. Scritture della performance",,,Images",,,Didaskaliów",,,Czasu Kultury" oraz w kilkunastu pracach zbiorowych. Książka Marii Delimaty pozwala ujrzeć silną korelację filipińskich tradycji pasyjnych i szerszych procesów socjokulturowych i politycznych.
Opracowanie wzbogaca nasze rozumienie kulturowych praktyk, które tylko pozornie są egzotyczne i odległe. Ich wnikliwe odczytania zawarte w publikacji pomóc mogą lepiej zrozumieć nie tylko hybrydową filipińską tożsamość znajdującą się w nieustającym procesie renegocjacji,również pogłębić rodzimą samoświadomość kulturową - dr hab., Grzegorz Ziółkowski, prof.
UAM.