Jakie są główne tendencje w tworzeniu, dystrybucji filmowej i promocji polskiego filmu po 2005 roku? Czy sytuacja rodzimej kinematografii jest dobra i zrównoważona, a wsparcie finansowe płynące w wielkiej mierze ze środków publicznych - wystarczające? Co zrobić, aby jeszcze bardziej zainteresować rodzimym kinem polskiego widza? Które gatunki filmowe i tytuły cieszyły się na przestrzeni ostatnich lat największą popularnością? Gdzie szukać pomysłów, a gdzie - pieniędzy na film? O tym wszystkim traktuje ta książka, której autorka w niebanalny sposób pokazuje i omawia wyniki swoich innowacyjnych badań. Oczywiście, nie wszystko da się zamknąć w tabelkach i cyfrach - nad wyraz, jeśli mówimy o dziedzinie, w której bardzo pokaźne okazują się czynniki,,miękkie", związane z chociażby sukcesami twórców i ich dzieł na arenie międzynarodowej, czy odpowiedzi na zapotrzebowania coraz bardziej wymagającego i świadomego widza. Bo to on ma na tym rynku pozycję dominującą, decydując o zakupie biletu na polski film, uczestnictwie w letnim festiwalu filmowym czy skorzystaniu z coraz szerszej oferty legalnego oglądania filmów w nowych mediach. I, ostatecznie, to właśnie widz ma zawsze rację.
Autorzy: Anna Wróblewska
EAN: 9788394023607
Format: 16,5x23,5 cm
ilość stron: 216
Oprawa: broszurowa
Rok wydania: 2014