zasadnicza część krytycznej uwagi, jaką uzyskuje science fiction, skierowana jest na narracyjnie zorientowane formy gatunku: literaturę, film, telewizję, rzadziej komiksy. Jednak SF od za każdym razem była w dodatku obecna w całym szeregu mediów mniejszych, zaś eksplozja cyfrowych narzędzi produkcji i dystrybucji jedynie poszerzyła i skomplikowała ten multimedialny krajobraz gatunku.
Jako głos w badaniach nad science fiction, korzystający równocześnie z narzędzi groznawstwa, medioznawstwa i studiów nad wizualnością, książka proponuje spojrzenie na trzy wybrane media wizualne science fiction: gry wideo, film krótkometrażowy i grafikę komputerową.
Każdy z rozdziałów nakreśla kontury wybranego medium, sytuuje je w kontekście konwencjonalnych form science fiction oraz sugeruje realne podejścia badawcze wybiegające poza obecne wciąż w badaniach pobłażliwe traktowanie ich jako epatującą obrazem i dźwiękiem rozrywkę.
jednak ich oddziaływanie kulturowe stanowczo różni się od klasycznych mediów science fiction, gry, krótkometraże i grafika stanowią nie mniej ważny składnik science fiction, która we współczesnym świecie z pozycji jednego z gatunków lubianych stała się dominującym dyskursem kulturowym obecnym w wielu dziedzinach życia i stanowi wyjątkowo aktualny rezerwuar metafor, ikon i tropów pomagających w zrozumieniu współczesnego świata.
Tytuł Kultury wizualne science fiction Autor Paweł Frelik Wydawnictwo Universitas EAN 9788324227006 ISBN 9788324227006 Kategoria Literatura, Popularnonaukowa liczba stron 220 Format 14x20,5x1 cm Rok wydania 2017 Oprawa broszurowa