Współczesne przedsiębiorstwa spożywcze stoją przed wieloma wyzwaniami, jakie występują na rynku dóbr konsumpcyjnych. Narzędziem w pokonywaniu pojawiających się trudności jest właściwie rozumiany, stosownie zorganizowany i profesjonalnie prowadzony przez przedsiębiorstwa spożywcze, marketing mix.
Na nieprzystępnym i konkurencyjnym rynku produktów spożywczych, producenci żywności powinni wykazać się umiejętnością stosownego rozpoznania potrzeb i preferencji klienta i przekonania do zakupu towaru. W książce zaprezentowano składowe marketingu mix - produkt, cenę, dystrybucję, a także promocję mix w odniesieniu do przedsiębiorstw przemysłu spożywczego.
Oprócz klasycznego zestawu komponentów marketingu mix, zaprezentowano także koncepcję jednostajnego marketingu mix produktów spożywczych oraz zagranicznego marketingu mix produktów spożywczych. Książka adresowana jest do praktyków i teoretyków zajmujących się problematyką marketingu w przedsiębiorstwach przemysłu spożywczego.
Opracowanie może służyć jako wsparcie dla producentów żywności w dążeniu do osiągnięcia wyszczególnionych celów organizacji. Może być także {pomocn|przydatn)a studentom kierunków ekonomicznych, zarządzania, towaroznawstwa i technologii żywności.
Słowa klucze: marketing mix, przedsiębiorstwo przemysłu spożywczego, produkty spożywcze, rynek produktów spożywczych.