Celem publikacji jest ukazanie działalności reklamowej Telewizji Polskiej w latach PRL. Politycznie były to czasy trudne dla reklamy, ponieważ socjalizm wykluczał konkurencję we wszelkich sektorach gospodarki (przemysł, usługi, handel), a konkurencja jest podstawą i siłą napędową reklamy.
ponadto hegemonia własności państwowej w przemyśle i handlu, a także centralne planowanie produkcji i zbytu także nie sprzyjały rozwojowi działalności promocyjnej. Zależność polityczna od ZSRR sprawiała, iż stosunek władz polskich do reklamy był wiernym odzwierciedleniem sytuacji radzieckiej, zatem jej rozwój był możliwy tylko wówczas, kiedy w ZSRR na to przyzwalano.
Dlatego polska reklama bardzo solidnie wyhamowała w latach 1948–1955, aby następnie wejść w nowy etap rozwoju – okres reklamy socjalistycznej. Książka składa się z trzech rozdziałów. Pierwszy pokazuje historię Telewizji Polskiej z trzech punktów widzenia: rozwoju technologicznego, stosunku społeczeństwa do nowego medium i rozwoju oferty programowej.
Przedstawienie tych danych miało na celu pokazanie, iż telewizja praktycznie od początku istnienia miała szansę stać się bardzo ważnym, a z czasem nawet najważniejszym medium dla reklamodawców. Rozdział drugi przybliża zasady działania gospodarki i reklamy socjalistycznej, a w drugiej części analizuje ciągle zmieniającą się strukturę i zasady działania komórki reklamowej Radiokomitetu.
również jej finanse. Rozdział trzeci to omówienie form reklamy użytkowanych w telewizji, ich jakości, podmiotów i przedmiotów reklamy, a także ilości czasu poświęcanego na działalność promocyjną w telewizji.
Pracę uzupełnia Aneks oraz Bibliografia. Tematyka publikacji może być atrakcyjna jednocześnie dla historyków, medioznawców jak i naukowców zajmujących się działalnością reklamową Telewizji Polskiej w ustroju socjalistycznym.
dodatkowo może mieć wartość nie tylko dla uzupełnienia historii samej telewizji, lecz także w celu poszerzenia wiedzy o sposobach oddziaływania propagandowego na odbiorców (propaganda często przenikała się wówczas z reklamą), z całą pewnością także jako uzupełnienie do historii gospodarki, a także historii życia społecznego.