Celem niniejszej monografii jest poznanie i analiza procesów doskonalenia jakości usług ubezpieczeń posiadajątkowych. Natomiast, celem metodologicznym jest stworzenie narzędzia pomiaru jakości usług posiadajątkowych.
Zatem, istota książki sprowadza się do oceny dysonansu powstałego między tym, co klient indywidualny oczekuje, a tym, co dostarcza mu zakład ubezpieczeń, czyli ocena świadczenia usług z perspektywy klienta.
Publikacja składa się pięciu rozdziałów. Rozdział pierwszy pt. Usługa i jej jakość w świetle literatury przedmiotu, ma za zadanie wprowadzić czytelnika w istotę zagadnienia, omówiono tu historyczne źródła definicji usługi i jej specyfiki, jak także jej współczesne rozumienie.
dodatkowo przeprowadzono tu analizę pojęcia jakości. W kolejnym rozdziale pt. Jakość usług ubezpieczeń jako przesłanka zarządzania zakładem ubezpieczeń przeprowadzono analizę sektora ubezpieczeń posiadajątkowych w Polsce, poprzez pryzmat ekonomiczno-społecznych uwarunkowań funkcjonowania tego rynku.
W rozdziale trzecim pt. Doskonalenie jakości usług w procesie podejmowania decyzji w sektorze ubezpieczeń majątkowych, omówiono znaczenie podejmowania decyzji w procesie zarządzania jakością i powiązań ze strukturą procesu biznesowego w zakładach ubezpieczeń posiadajątkowych.
W czwartym rozdziale pt. Wybrane metody oceny w ocenie jakości usług ubezpieczeniowych autor skoncentrował się na porównaniu wybranych metod badania i oceny jakości usług. Rozdział piąty pt. Weryfikacja empiryczna doskonalenia jakości usług ubezpieczeń posiadajątkowych przez klientów jednostkowych, pokazuje wyniki badań w wybranych zakładach ubezpieczeń majątkowych.