Employer branding to stosunkowo nowa, ciekawa koncepcja w dziedzinie HR, obejmująca te działania podejmowane poprzez organizację, które posiadają na celu budowanie jej wizerunku jako atrakcyjnego pracodawcy oraz wspierają jej strategiczne cele biznesowe.
Autor ukazuje, jak mnóstwo firma może zyskać dzięki stosownemu zarządzaniu swoją marką, i udowadnia, że czasem nawet minimalna zmiana, niewymagająca obszernych nakładów finansowych, może przynieść zaskakująco dobre rezultaty.
wykorzystanie tej koncepcji w praktyce ułatwi organizacjom doskonalenie się, budowanie przewagi konkurencyjnej, powiększanie zysków, a także osiąganie celów, jakie powinny przyświecać każdemu progresywnemu przedsiębiorstwu.
W książce szczegółowo omówiono: ideę i kształtowanie się employer brandingu, zmiany w podejściu do narzędzi wizerunkowych w świetle ostatnich przemian gospodarczo-ekonomicznych, kontekst socjologiczny koncepcji budowania wizerunku pracodawcy, trendy w employer brandingu na polskim rynku, główne obszary zainteresowań ekspertów od employer brandingu, sposoby uwzględnienia koncepcji employer brandingu w strategii organizacji, zagadnienia zwrotu z inwestycji w employer branding, analizę wizerunku marki na podstawie monitoringu mediów, najważniejsze obszary employer brandingu we wnętrzu przedsiębiorstwa, problematykę employer brandingu zewnętrznego, koncepcję społecznej odpowiedzialności biznesu i korzyści z jej wdrażania, najważniejsze działania w zakresie employer brandingu, aplikacje chmurowe dające dostęp do najnowszych rozwiązań w dziedzinie HR.
Adresaci: Książka została wzbogacona o przykłady dobrych praktyk w dziedzinie budowania wizerunku pracodawcy na polskim rynku. Pracownicy działów zasobów ludzkich oraz menedżerowie i właściciele firm znajdą w niej dużo inspirujących przykładów i użytecznych wskazówek.