Od pierwszego wydania książki radykalnej nowelizacji została poddana norma ISO 9001, której opis i zasady wykorzystywania stanowią ważną część podręcznika. Dlategokonieczne było uaktualnienie publikacji tak, by nadal stanowiła ona poręczne i aktualne źródło wiedzy jednocześnie dla studentów, jak i praktyków.
W nowym wydaniu zaprezentowano metody zarządzania jakością produkcji od ergonomicznej, biznesowej strony z uwzględnieniem norm obowiązujących od września 2018 roku. Celem publikacji jest wyróznionie właściwych narzędzi, które pozwalają na stworzenie dobrego towaru w najbardziej skuteczny sposób. Autor ukazuje niemało przeróżnych metod, technik, procesów i korzystnych praktyk, które umiejętnie zastosowane, pomogą osiągnąć cel. Obfita publikacja łączy bogatą wiedzę teoretyczną, praktykę biznesową i progresywne trendy w zarządzaniu produkcją.
Wśród omówionych przez autora metod zarządzania znalazły się m.in.:
TQM – wychodząc od zasad Deminga, autor ukazuje strategię, która prowadzi do powszechnego zaangażowania; kluczowe jest również postrzeganie procesu z punktu widzenia klienta. Kaizen – strategia, która zezwala na udoskonalenie wydajności działań przy każdej okazji. Autor zwraca uwagę na doskonalenie niedużymi krokami i korzyści wynikające z wynagradzania dynamiczności. Lean Manufacturing – strategia wyśmienicie sprawdzająca się w procesach usługowych i biurowych; Lean zezwala na racjonalizację działań i dostosowanie funkcjonowania marki do jej otoczenia. Six Sigma – strategia pozwalająca uzyskać doskonałość prowadzonych w przedsiębiorstwie procesów. Autor demonstruje, w jaki sposób, wykorzystując m.in. Metodykę DMAIC, stworzyć środowisko pracy, w którym jakość będzie odgrywać najważniejszą rolę. TOC – strategia, która wydajne zarządzanie ograniczeniami. Autor wyjaśnia, w jaki sposób zidentyfikować ograniczenia i przeszkody, które uniemożliwią dalszy rozwój procesów. Oprócz wymienionych strategii autor zwraca ponadto uwagę na widoczne komponenty działalności każdego przedsiębiorstwa, takie jak budowanie zaufania czy tożsamość przedsiębiorstwa (cele i wartości). Kluczowym elementem struktury są tu oczywiście pracownicy – jednocześnie ci szeregowi, jak i osoby zarządzające. Dużą zaletą książki jest to, że autor opiera się w swych rozważaniach na przykładach zaczerpniętych z polskich przedsiębiorstw, co zwiększa ergonomiczny charakter publikacji.
ISBN: 9788301201739
Kod paskowy: 9788301201739
Autorzy: Hamrol Adam
Wydanie: 1
Rok wydania: 2018
Kod wydawcy: 20411
liczba stron: 502
Oprawa: Miękka
PKWiU: 58.11.1
Format: 16.5x23.5
Głębokość (mm): 25
Waga: 0.81
Języki: polski
Grupa towarowa: Książka