Umiejętność radzenia sobie w otoczeniu międzynarodowym jest jedną z najważniejszych kompetencji każdego menedżera. Podstawą sukcesu menedżera jest właściwa komunikacja. Żeby ten cel osiągnąć, konieczne jest zrozumienie postaw, a także zwyczajów współpracowników i przełożonych.
Zadanie to jest utrudnione gdy pracuje się w otoczeniu międzynarodowym, w którym ścierają się różne postawy, wynikające z odmiennych uwarunkowań kulturowych. Uwzględnienie tych różnic w zarządzaniu zasobami ludzkimi jest nad wyraz ważne dla powodzenia każdego przedsięwzięcia.
Autorka opisuje czym jest kultura narodowa, jakie są jej wymiary i artefakty. W przystępny sposób omawia wpływ kultury na poszczególne komponenty zarządzania zasobami ludzkimi w organizacji. Charakteryzuje kulturę narodową m.in.
Francji, Anglii, Szwecji, czy Japonii, opisując jednocześnie praktyki zarządzania zasobami ludzkimi, przyjęte w tych krajach. Na koniec wskazuje problemy, które mogą wystąpić przy wprowadzaniu tych samych rozwiązań w zróżnicowanych obszarach kulturowych.
Prosty język, klarowna struktura i zawarte przykłady powodują, iż książkę czyta się prędko i przyjemnie. Jest ona perfekcyjnym przewodnikiem zarządzania w otoczeniu międzynarodowym, skierowanym do menedżerów, pracowników działów HR oraz wszelkich, którzy łączą swoją karierę z międzynarodową organizacją.
Sylwia Białas jest doktorem nauk ekonomicznych, pracownikiem Wydziału Zarządzania, Uniwersytetu Gdańskiego. Powyższy opis pochodzi od wydawcy.