nowe, zmienione i zaktualizowane wydanie podręcznika! Autorzy wdrożyli zmiany obejmujące ponad 80% pierwotnych treści, a także uwzględnili najnowsze uregulowania prawne, w tym aktualną ustawę o rachunkowości.
Książka stanowi spójne kompendium wiedzy z zakresu analizy finansowej przedsiębiorstwa funkcjonującego w gospodarce rynkowej. Zaprezentowano w niej metody analizy i diagnostyki służące do oceny kondycji finansowej przedsiębiorstwa, oceny czynników determinujących jego wyniki ekonomiczne, a także do wyboru kierunków rozwoju i kształtowania struktury kapitału, a także metody i techniki uwzględniania czasu w badaniach analitycznych.
Książka, w sposób całościowy i usystematyzowany pokazując podstawowe zagadnienia oceny finansowej przedsiębiorstw, omawia: o ocenę bieżącej działalności przedsiębiorstwa - istotę i wstępną analizę sprawozdania finansowego, badanie kondycji finansowej przedsiębiorstwa ze szczególnym uwzględnieniem jego płynności finansowej, stopień zadłużenia, sprawność działania, zyskowność i ocenę rynkową wartości akcji i kapitału, sposoby badania czynników modelujących wyniki finansowe przedsiębiorstw, przychodów ze sprzedaży, a także kosztów; o ocenę jego działalności rozwojowej, w której najważniejsze są decyzje inwestycyjne - metody i techniki uwzględniania czasu w badaniach analitycznych, problematykę kształtowania struktury i kosztów kapitału, metody oceny opłacalności przedsięwzięć i związanego z nimi ryzyka.
Metody oceny przedsiębiorstwa oparte na standardach wypracowanych w gospodarce rynkowej zostały szeroko zilustrowane przykładami zaczerpniętymi z polskiej praktyki gospodarczej. Upraszcza to przyswojenie prezentowanych treści i ich wykorzystanie nie tylko w procesie dydaktycznym, lecz i bezpośrednio w przedsiębiorstwie.
Podobnie jak poprzednie wydania, podręcznik zawiera sporo tabel, wykresów i rozwiązanych przykładów z analizy finansowej przedsiębiorstwa, co unosi jego wartość dydaktyczną. Jest to podstawowy podręcznik do przedmiotu Analiza finansowa przedsiębiorstwa oraz pomocniczy do innych przedmiotów dotyczących finansów przedsiębiorstw dla studentów wszelkich uczelni na kierunkach: zarządzanie i marketing, finanse i bankowość, ekonomia, a także dla studentów studiów podyplomowych oraz dla praktyków.