Książka stanowi przegląd wiedzy o konkurencyjności regionalnej. Autorzy omawiają istotę konkurencyjności i jej miejsce w teorii ekonomii, z uwzględnieniem kwestii historycznych i podłoża ekonomicznego, definicji, jej wskaźników i źródeł regionalnych przewag konkurencyjnych.
W publikacji zawarto refleksje nad zależnościami między konkurencyjnością regionalną a innymi ważnymi elementami, np. Związki pomiędzy konkurencyjnością regionów a klastrami. Autorzy dokonali analizy mocnych studiów przypadków, gdzie przedstawiono np. Znaczenie transportu w podnoszeniu konkurencyjności lokalnej na przykładzie Poznania czy wsparcie instytucjonalne regionów na przykładzie rozwiązań francuskich, czy rolę turystyki w kształtowaniu konkurencyjności regionalnej.
Publikacja jest dedykowana dla studentów kierunków: ekonomia, międzynarodowe stosunki gospodarcze, administracja, europeistyka, zarządzanie i marketing, doktorantów i wykładowców, a także pracowników administracji publicznej zajmujących się kwestiami rozwoju regionalnego i konkurencyjności regionów.
Podtytuł: Koncepcje strategie przykłady
ISBN: 9788301169510
Kod paskowy: 9788301169510
Redakcja: Łaźniewska Ewa, Gorynia Marian
Wydanie: 1
Rok wydania: 2012
Kod wydawcy: 20411
Miejscowość: Warszawa
liczba stron: 310
Oprawa: Miękka
PKWiU: 58.11.1
Format: 16.5x24.0cm
Głębokość (mm): 16
Waga: 0.45
Języki: polski
Grupa towarowa: Książka