Podręcznik dla studentów wyższych lat ekonomii i zarządzania i marketingu do wykładów specjalistycznych dotyczących zachowań konsumentów i budowy programów lojalnościowych i koncepcji marketingu indywidualnego.
Może dodatkowo być przydatny praktykom formującym strategię marketingową i programy lojalnościowe w swych firmach. Posiada najnowszą, usystematyzowaną wiedzę o lojalności klientów, jej typach, prawidłowościach i uwarunkowaniach.
Autorzy przedstawiają zarówno podstawy teoretyczne, jak i liczne przykłady rozwiązań użytkowanych w praktyce.W książce omówiono kolejno:istotę i rodzaje lojalności,modele lojalności,motywacje klientów,typologię lojalności,dynamikę zmian postaw klientów,pomiar lojalności.Praca ma równocześnie wysokie walory merytoryczne, jak i użyteczne.
Autorzy prezentują bowiem najnowszą wiedzę, opartą na literaturze światowej, popartą licznymi przykładami z życia gospodarczego. Każdy rozdział kończą pytania kontrolne. Podręcznik zawiera w dodatku bogatą bibliografię i indeks rzeczowy.Autorzy podręcznika są pracownikami naukowymi i wykładowcami Wydziału Zarządzania Politechniki Białostockiej, a także praktykami - konsultantami i doradcami gospodarczymi - współpracującymi z wieloma firmami.