Książka jest owocem wieloletnich doświadczeń autora w zakresie budowy inteligentnych systemów wspomagania decyzji jednocześnie w rozmiarze badawczym, jak i praktycznych zastosowań biznesowych. Przedstawiono w niej historię powstania Business Intelligence, zdefiniowano to pojęcie, a także dokonano przeglądu zastosowań tej koncepcji. Omówiono także problematykę hurtowni danych, która stanowi podstawowy komponent architektury systemów BI.
Kilka rozdziałów dotyczy analityki biznesowej - szczegółowo omówiono w nich m.in. Użycie narzędzi BI do zarządzania procesami biznesowymi i strategią producenta. Dużo miejsca poświęcono także zarządzaniu informacjami strategicznymi, eksploracji oraz analizie informacji osobowych i jej wykorzystaniu w marketingu bezpośrednim. Podsumowując swoje rozważania, autor przedstawił model pokazujący związki zastosowań systemów BI z potencjalnym wzrostem wartości producenta.
Książkę uzupełniają studia przypadku dotyczące funkcjonowania hipotetycznej sieci sklepów oraz listy rekomendowanych lektur i precyzyjnie przypasowanych adresów stron WWW.
Autor stworzył stronę WWW, na której zamieścił materiały i udostępnił forum umożliwiające dyskusję z nim samym i z innymi czytelnikami książki.
Jako podręcznik akademicki publikacja jest skierowana przeważnie do studentów kierunków ekonomicznych i politechnicznych, słuchaczy studiów podyplomowych i doktoranckich oraz wykładowców. Z pewnością jednak zainteresuje także menedżerów, konsultantów i doradców i wszystkich, których zajmuje zagadnienie nienaturalnej inteligencji.
Podtytuł: Systemy wspomagania decyzji biznesowych
ISBN: 9788301165048
Kod paskowy: 9788301165048
Autorzy: Surma Jerzy
Wydanie: 1
Rok wydania: 2018
Kod wydawcy: 20411
Miejscowość: Warszawa
ilość stron: 142
Oprawa: Miękka
PKWiU: 58.11.1
Format: 16.5x23.5cm
Głębokość (mm): 7
Waga: 0.25
Języki: polski
Grupa towarowa: Książka