Pierwszy polski podręcznik do Metod organizacji i zarządzania!Jedyna na rynku kompleksowa praca do obowiązkowego przedmiotu na kierunku: Zarządzanie i marketing.Książka koncentruje się na ogół na:relacjach organizacji z otoczeniem,relacjach w strukturze organizacyjnej, relacjach w procesie pracy, relacjach społecznych, relacjach w procesie kształtowania kapitału społecznego organizacji,relacjach w procesie wprowadzania zmian.zalety podręcznika to:przezroczysta struktura wykładu i przystępny język,przykłady oparte na doświadczeniach polskich firm,obszerna liczba rysunków i tabeli ilustrujących pokazujene zagadnienia,indeks rzeczowy i indeks nazwisk,bogata bibliografia.Zespół autorski tworzą pracownicy naukowi i wykładowcy Katedry Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego.
Są nimi: Wanda Błaszczyk, Grażyna Broniewska, Tomasz Czapla, Marek Firkowski, Maciej Malarski, Joanna Michalak, Zofia Mikołajczyk, Czesław Sikorski, Ilona Świątek-Barylska, Magdalena Zalewska.Opinie o książce:[...] Podręcznik stanowi kompendium wiedzy dotyczącej metod organizacji i zarządzania.
ukazuje w sposób kompleksowy i niezwykle kompetentny zagadnienia związane z poruszaną problematyką. Jest podręcznikiem uwydatniającym się na polskim rynku wydawniczym...(dr Piotr Wachowiak, Szkoła Główna Handlowa w Warszawie)[...] Sposób prezentowania treści jest niezwykle transparentny i czytelny, co upraszcza korzystanie z książki.
Jest to kompendium wiedzy z zakresu instrumentarium zarządzania współczesnego menedżera...(dr hab. Agnieszka Sitko-Lutek, Uniwersytet im.