"Jako nauczyciel z dwuletnim stażem, poznający postępowe platformy edukacyjne takie, jak EDUEXPERT proponująca m.in. Program multimedialny „Matematyka bez reszty", chciałabym podzielić się swoją opinią i wrażeniami z autorami w/w programu:
Mgr Marta Gawor - Przedszkole Publiczne im. Kornela Makuszyńskiego w Szczecinku
"na ogół chciałam podziękować za możliwość poznania się z Państwa programem "Matematyka bez reszty" i jednocześnie pogratulować udanego produktu. Opracowany program multimedialny w szerokim stopniu wspomoże pracę nauczyciela podczas zajęć lekcyjnych.
niewątpliwie zaletą programu jest to, że większość zadań rozwija kreatywność uczniów. Wielkim plusem są scenariusze zajęć, które są w taki sposób opracowane, że nauczyciel może przystosować go do poziomu i zainteresowań ucznia. Karty pracy są czytelne i estetyczne.
Myślę, że dzieci będą zadowolone z takiej formy pracy, ponieważ lubią one zajęcia z zastosowaniem komputera lub tablicy interaktywnej. Program pozwoli nam urozmaicić cykl edukacji. W dodatku pod względem technologicznym jest prosty w obsłudze."
Paulina Krawczyk - Przedszkole Publiczne im. Kornela Makuszyńskiego w Szczecinku
"Nowa kolekcja produktów multimedialnych „Matematyka bez reszty" producenta Eduexpert to zbiór ciekawych pomysłów i rozwiązań, z których można korzystać na tablicy interaktywnej, komputerze, bądź tablecie, co ułatwia dostęp do wszystkich matematycznych nowinek i ich prezentacji w trakcie zajęć. Główne mocne strony programu to przede wszystkim:
Jako nauczyciel wychowania przedszkolnego starałam się skoncentrować na treściach dopasowanych do dzieci w wieku przedszkolnym i mogę stwierdzić,sporo części i pomysłów można przenieść właśnie do „świata przedszkola". Treści są znaczne, zrozumiałe - dają nauczycielowi możliwość kreatywnego przedstawienia matematyki i zabrania dzieci w magiczny świat liczb, figur i muzyki. Przekaz owych treści jest prosty, czytelny, a zarazem bogaty i atrakcyjny. Dzięki takim programom matematykę można przedstawić dzieciom w sposób innowacyjny, oryginalny i niebanalny. Podczas korzystania z tego programu nie ma mowy o nudzie i bierności. Jest motywacja i chęć do dalszego poznawania kolejnych tematów. Jak wiadomo, dzieci lubią nowinki techniczne, a także wszelkie multimedialne produkty. „Matematyka bez reszty" perfekcyjnie wpisuje się w tor na drodze pędzących zmian w świecie technologii i bez wątpienia spodoba się dzieciom, rodzicom jak i samym nauczycielom.
Jestem przekonana, że nowa linia produktów multimedialnych „Matematyka bez reszty" będzie służyła równocześnie mi, jak i wielu nauczycielom edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej w codziennej pracy, przez długi czas."
Mgr Agnieszka Matias - Przedszkole Publiczne im. Kornela Makuszyńskiego w Szczecinku
"Jako nauczyciel przedszkola z szesnastoletnim stażem obserwuję zmieniające się pokolenia napływających do przedszkoli dzieci i ich rodziców. Wraz z postępem cywilizacyjnym, co jest rzeczą naturalną, zmieniają się kryteria rodziców w stosunku do jakości świadczonych poprzez placówkę „usług" wychowawczo-dydaktycznych, a co z tego wynika są oni coraz to bardziej wymagający. Same dzieci trudno teraz przekonać do działań i zachęcić do wspólnej nauki przez zabawę jeśli nie pokażemy im czegoś co jest dla nich atrakcyjne i to w taki sposób, który sprawi, że będą za tym podążały i będą chciały do tego wracać. Tak więc posiadając w swym „bagażu stażu" doświadczenie, a w swym otoczeniu pędzące i nieodwracalne zmiany cywilizacyjne poszukuję codziennie nowych rozwiązań metodycznych, technologicznych po to, żeby moja praca dawała dzieciom wiedzę, rodzicom zadowolenie, a mnie samej satysfakcję z wykonywanego zawodu.
W drodze tych poszukiwań natrafiłam na platformę edukacyjną EDUEXPERT, która oferuje nam program multimedialny pt. „Matematyka bez reszty". Mieści on szereg atrakcyjnych propozycji zadań interaktywnych, które z powodzeniem można wykorzystać równocześnie w edukacji wczesnoszkolnej, jak i w dużej części przy powiększeniu umiejętności i wiedzy dzieci w wieku przedszkolnym. Proponowane filmy przyrodnicze i gry posiadają bardzo niebanalną szatę graficzną, a stosowane przy tym polecenia pozwalają w nieskomplikowany sposób poradzić sobie z obsługą kompletu ze strony technicznej. Narracja w filmach w bardzo dostępny sposób przekazuje nieznacznym słuchaczom wiedzę z otaczającego ich świata i pomaga ją odpowiednio systematyzować. Bezpośrednie odniesienia do naturalnych obiektów są najlepszą i najbardziej zrozumiałą formą przekazu dla dzieci w młodszym wieku szkolnym.
Idąc za rozwojem multimedialnym i zmianami jakie zachodzą w sposobach nauczania, program wykorzystuje możliwość podania dzieciom wiedzyz zakresu edukacji matematycznej i przyrodniczej w sposób niekonwencjonalny, z zastosowaniem środków multimedialnych. Zawarte w programie ćwiczenia, gry i filmy edukacyjne pozwalają na to, aby dzieci zauważyły przydatność opanowania umiejętności matematycznych i przyrodniczych w życiu rutynowym. Perfekcyjna grafika zezwala na bardzo realistyczny odbiór treści przez dzieci. Dodatkowym atutem tego programu jest wprowadzenie poleceń jednocześnie w formie pisanej, jak i słownej co może mieć spore znaczenie gdy zwrócimy uwagę na możliwość wielozmysłowego odbioru świata, jak i ukierunkowania każdego z nas na preferowane kanały odbioru bodźców i komunikatów(słuchowcy, wzrokowcy, kinestetycy). Możliwość wprowadzenia do zabawy języków obcych umożliwia stworzenie kolejnej korelacji między przedmiotowej na której zależy nam w obecnych kierunkach edukacyjnych.
zestaw „Matematyka bez reszty" uważam za bardzo ciekawy i interesujący. Jego oprawa, przystępność i ładność tematyczna skłania mnie do refleksji na temat optymalności wykorzystywania programów interaktywnych i multimedialnych w nauczaniu dzieci. Wniosek jaki się nasuwa jest jeden – teraz nie da się już tego uniknąć. Pędzącego postępu nie da się zatrzymać, żeby być atrakcyjnymi nauczycielami musimy podążać za nowinkami technicznymi. Jeśli tak ma być to dokonujmy dobrych wyborów, a uważam, że wybranie do pracy programu „Matematyka bez reszty" jest bardzo prawidłowym wyborem. Chętnie wykorzystałabym ten program w swej pracy z dziećmi."
Mgr Barbara Żeromska - Przedszkole Publiczne im. Kornela Makuszyńskiego w Szczecinku
O pomoc w analizie programu poprosiłam 2 swoje córki: 11-letnia Marię i 16-letnią Aleksandrę. Na wstępie przekażę nasze pierwsze wrażenia – perfekcyjnie się bawiłyśmy, dużo radości sprawiło nam układanie treści do zadań tekstowych.
Szczegółowa analiza:
Ewa Pawłuszek-Pasińska - Logopeda, pedagog specjalny
"Dziękuję,że mogłam skorzystać z materiałów "Matematyka bez reszty" wydawnictwa Eduexpert. Dzięki nim moi uczniowie uczyli się przez świetną zabawę. Zadania i polecenia ciekawe, zrozumiałe, interesujące i kreatywne.Dzieci doświadczyły matematyki przyjemnej i przyjaznej."
Anna Kurzempa – Nauczyciel kl. II Szkoły Podstawowej w Zamościu
"Testując produkt edukacyjny "Matematyka bez reszty" jako mama dwójki dzieci w wieku 7 i 9 lat, muszę przyznać, że jestem nim zachwycona. Zasobność zadań, ich mnogość, quizy, filmiki, "zakupy w sklepie" - gdzie dzieci uczą się liczyć choćby nie wiedząc, że to robią... Możliwość wykonania tego wszelkiego w języku angielskim to dodatkowy, ogromny plus. Program wprowadza świeże rzeczy, utrwala już znane, od razu podaje informację, czy zrobiliśmy coś korzystnie i bardzo za to chwali, co dzieciakom powoduje ogromną frajdę.
nakłaniająco wygląda także szata graficzna, wciąga i nie pozwala się oderwać od komputera. "Matematyka bez reszty" może być stosowana oczywiście w szkole podczas lekcji, gdzie będzie skarbnicą zadań i gotowych składników, ale także w domowym zaciszu. A ponieważ sama jestem nauczycielem - uczę języka angielskiego w szkole podstawowej - wiem, o czym mówię!"
Lidia Szczepanik - nauczyciel języka angielskiego w szkole podstawowej
"Matematyka bez reszty" to dzieło w całości polskie, opracowane poprzez firmę Eduexpert. Zawiera przyjazny, atrakcyjny graficznie, a przede wszelkich prosty w obsłudze interfejs. Głównym walorem merytorycznym pakietu jest trafny dobór ćwiczeń, które pozwalają uczniowi nie tylko sprawdzić swoją wiedzę, ale także podnieść jego umiejętności szkolne, uniemożliwiać deficytom oraz motywować go do zdobywania wiedzy w sposób prędki i trwały. Ćwiczenia i zadania są formą treningu, który wyciąga potencjał intelektualny ucznia i rozwija go wszechstronnie. Namawiam nauczycieli i rodziców, by sięgnęli po ten program."
Roman Lorens - ekspert MEN z zakresu realizacji podstawy programowej, koordynator w ramach platformy szkoleniowej sektor edukacja i oświata Akademia Wspólnoty Wydawnictwa Municipium
"Z ogromną przyjemnością zapoznałem się z produktami marki Eduexpert (Metoda projektu, Matematyka bez reszty), które zostały przygotowane dla uczniów szkół podstawowych w klasach I-III. Opracowane poprzez zespół specjalistów programy multimedialne są zgodne z podstawą programową i w sporym stopniu wspomagają pracę nauczyciela w trakcie zajęć lekcyjnych. Ich niewątpliwym atutem jest przystępna forma dla dzieci. Programy te zawierają karty pracy ucznia, korespondujące ze scenariuszami opracowanych zajęć lekcyjnych, które stanowią nadzwyczajną propozycję dla nauczycieli. Dopełniającą zaletą programów jest to, że zdecydowana większość zaproponowanych zadań nastawiona jest na rozwijanie kreatywności uczniów (!), a nie na poszukiwanie gotowych odpowiedzi w podręczniku, Internecie. Z kolei quizy, które stanowią podsumowanie nowo poznanych treści, służą lepszemu poznaniu i zrozumieniu poprzez uczniów otaczającej rzeczywistości. Z punktu widzenia rodzica niewątpliwym plusem są natomiast propozycje zadań domowych, opracowane „na miarę" możliwości uczniów, a nie ich rodziców! Gratuluję firmie Eduexpert pomysłu i z niecierpliwością czekam na inne produkty multimedialne wzbogacające cykl kształcenia."
Kierownik Katedry Pedagogiki PWSZ w Chełmie, dr hab. Piotr Mazur
"Oba programy bardzo mi się podobają. Każdy z nich pod względem technologicznym jest prosty i intuicyjny, bez problemu można się nim posługiwać, nie ma żadnych problemów. Tematyka jak najmocniej zgodna z podstawą programową edukacji wczesnoszkolnej. Interesująca, wspaniałe filmy, jasne, czytelne dla uczniów, niedługie i solidne. Lektor - miły wyraźny głos, co uważam - jest bardzo ważne. Jeszcze karty pracy kompatybilne ze scenariuszami. Fajnie, że scenariusze są w formie ogólnej, nie narzucają krok po kroku działań nauczyciela i ucznia. Wiadomo, jaki jest cel, jakie działania, a nauczyciel może w miarę możliwości i zainteresowań uczniów konstruować scenariusz. Choć niektórzy nauczyciele lubią "gotowce" - jeśli tak, też skorzystają z tych programów. Do tego bardzo ciekawe pomysły na doświadczenia, na polecenia w kartach pracy. Z reguły są takie sztampowe, jednolite, nietrudne do przewidzenia, a tu bardziej kreatywne"
Mirosława Matczak - Wojewódzki Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Łodzi
"typowo gratuluję udanego produktu, a właściwie dwóch produktów! Oba zawierają interesujące rozwiązania, pomysły na wprowadzenie aktywności wśród uczniów, a wykorzystane metody na pewno wzbogacają ofertę nauczyciela. Stanowią także odpowiedź na to, co dzieci lubią: praca z tabletem i/ lub tablicą interaktywną może włączać dzieci do samodzielnej pracy, ale także mogą pracować wspólnie, a o to nam przecież chodzi! Działania interaktywne urozmaicają proces edukacyjny i ćwiczą umiejętności, które będą {pomocn|przydatn)e nie tylko na etapie edukacji wczesnoszkolnej, ale także później, w kolejnych latach kariery szkolnej. Bardzo lubię metodę projektu, cieszę się, że scenariuszom zajęć towarzyszą filmy, dzięki którym nauczyciel może pokazywać realny świat i osoby znające się na tym, o czym opowiadają. Poza bogatą zawartością merytoryczną bardzo podoba mi się grafika - wszystko wygląda ładnie i estetycznie. "
Teresa Radomska - Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Poznaniu