"Jako nauczyciel z dwuletnim stażem, poznający postępowe platformy edukacyjne takie, jak EDUEXPERT oferująca m.in. Program multimedialny „Matematyka bez reszty", chciałabym podzielić się swoją opinią i wrażeniami z autorami w/w programu:
Mgr Marta Gawor - Przedszkole Publiczne im. Kornela Makuszyńskiego w Szczecinku
"na ogół chciałam podziękować za możliwość poznania się z Państwa programem "Matematyka bez reszty" i równocześnie pogratulować udanego produktu. Opracowany program multimedialny w znacznym stopniu wspomoże pracę nauczyciela w trakcie zajęć lekcyjnych.
z pewnością zaletą programu jest to, że większość zadań rozwija kreatywność uczniów. Wielkim plusem są scenariusze zajęć, które są w taki sposób opracowane, że nauczyciel może dopasować go do poziomu i zainteresowań ucznia. Karty pracy są czytelne oraz estetyczne.
Myślę, że dzieci będą zadowolone z takiej formy pracy, ponieważ lubią one zajęcia z użyciem komputera lub tablicy interaktywnej. Program pozwoli nam urozmaicić proces edukacji. Na dodatek pod względem technicznym jest prosty w obsłudze."
Paulina Krawczyk - Przedszkole Publiczne im. Kornela Makuszyńskiego w Szczecinku
"Nowa seria produktów multimedialnych „Matematyka bez reszty" firmy Eduexpert to zbiór interesujących pomysłów i rozwiązań, z których można korzystać na tablicy interaktywnej, komputerze, bądź tablecie, co ułatwia dostęp do wszystkich matematycznych nowinek i ich prezentacji w trakcie zajęć. Główne zalety programu to najczęściej:
Jako nauczyciel wychowania przedszkolnego starałam się skoncentrować na treściach dopasowanych do dzieci w wieku przedszkolnym i mogę stwierdzić,sporo komponentów i pomysłów można przenieść właśnie do „świata przedszkola". Treści są szerokie, zrozumiałe - dają nauczycielowi możliwość kreatywnego przedstawienia matematyki i zabrania dzieci w magiczny świat liczb, figur i muzyki. Przekaz owych treści jest prosty, czytelny, a zarazem bogaty i niebanalny. Dzięki takim programom matematykę można przedstawić dzieciom w sposób innowacyjny, oryginalny i ciekawy. Podczas korzystania z tego programu nie ma mowy o nudzie i bierności. Jest motywacja i chęć do dalszego poznawania kolejnych tematów. Jak wiadomo, dzieci lubią nowinki technologiczne i wszelkie multimedialne produkty. „Matematyka bez reszty" doskonale wpisuje się w tor na drodze pędzących zmian w świecie technologii i bez wątpienia spodoba się dzieciom, rodzicom jak i samym nauczycielom.
Jestem przekonana, że nowa seria produktów multimedialnych „Matematyka bez reszty" będzie służyła jednocześnie mi, jak i wielu nauczycielom edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej w codziennej pracy, przez długi czas."
Mgr Agnieszka Matias - Przedszkole Publiczne im. Kornela Makuszyńskiego w Szczecinku
"Jako nauczyciel przedszkola z szesnastoletnim stażem obserwuję zmieniające się pokolenia napływających do przedszkoli dzieci i ich rodziców. Wraz z postępem cywilizacyjnym, co jest rzeczą naturalną, zmieniają się wymagania rodziców w stosunku do jakości świadczonych przez placówkę „usług" wychowawczo-dydaktycznych, a co za tym idzie są oni coraz to bardziej wymagający. Same dzieci trudno dzisiaj przekonać do działań i zachęcić do wspólnej nauki poprzez zabawę jeśli nie pokażemy im czegoś co jest dla nich ciekawe i to w taki sposób, który sprawi, że będą za tym podążały i będą chciały do tego wracać. Tak więc posiadając w swoim „bagażu stażu" doświadczenie, a w swym otoczeniu pędzące i nieodwracalne zmiany cywilizacyjne poszukuję codziennie nowych rozwiązań metodycznych, technologicznych po to, aby moja praca dawała dzieciom wiedzę, rodzicom zadowolenie, a mnie samej satysfakcję z realizowanego zawodu.
W drodze tych poszukiwań natrafiłam na platformę edukacyjną EDUEXPERT, która proponuje nam program multimedialny pt. „Matematyka bez reszty". Mieści on szereg atrakcyjnych propozycji zadań interaktywnych, które z powodzeniem można wykorzystać jednocześnie w edukacji wczesnoszkolnej, jak i w obszernej części przy rozszerzeniu umiejętności i wiedzy dzieci w wieku przedszkolnym. Proponowane filmy przyrodnicze i gry posiadają bardzo atrakcyjną szatę graficzną, a używane przy tym polecenia pozwalają w nietrudny sposób poradzić sobie z obsługą pakietu ze strony technicznej. Narracja w filmach w bardzo dostępny sposób przekazuje śladowym słuchaczom wiedzę z otaczającego ich świata i pomaga ją optymalnie systematyzować. Bezpośrednie odniesienia do naturalnych obiektów są najlepszą i najmocniej zrozumiałą formą przekazu dla dzieci w młodszym wieku szkolnym.
Idąc za rozwojem multimedialnym i zmianami jakie zachodzą w sposobach nauczania, program wykorzystuje możliwość podania dzieciom wiedzyz zakresu edukacji matematycznej i przyrodniczej w sposób niekonwencjonalny, z zastosowaniem środków multimedialnych. Zawarte w programie ćwiczenia, gry i filmy edukacyjne pozwalają na to, aby dzieci zauważyły przydatność opanowania umiejętności matematycznych i przyrodniczych w życiu codziennym. Rewelacyjna grafika zezwala na bardzo realistyczny odbiór treści poprzez dzieci. Dodatkowym atutem tego programu jest wprowadzenie poleceń równocześnie w formie pisanej, jak i słownej co może posiadać obfite znaczenie gdy zwrócimy uwagę na możliwość wielozmysłowego odbioru świata, jak i ukierunkowania każdego z nas na preferowane kanały odbioru bodźców i komunikatów(słuchowcy, wzrokowcy, kinestetycy). Możliwość wprowadzenia do zabawy języków obcych pozwala na stworzenie kolejnej korelacji pomiędzy przedmiotowej na której zależy nam w obecnych kierunkach edukacyjnych.
pakiet „Matematyka bez reszty" uważam za bardzo interesujący i atrakcyjny. Jego oprawa, dostępność i atrakcyjność tematyczna skłania mnie do refleksji na temat optymalności stosowania programów interaktywnych i multimedialnych w nauczaniu dzieci. Wniosek jaki się nasuwa jest jeden – teraz nie da się już tego uniknąć. Pędzącego postępu nie da się zatrzymać, by być interesującymi nauczycielami musimy podążać za nowinkami technologicznymi. Jeśli tak ma być to dokonujmy korzystnych wyborów, a uważam, że wybranie do pracy programu „Matematyka bez reszty" jest bardzo korzystnym wyborem. Chętnie wykorzystałabym ten program w swojej pracy z dziećmi."
Mgr Barbara Żeromska - Przedszkole Publiczne im. Kornela Makuszyńskiego w Szczecinku
O pomoc w analizie programu poprosiłam 2 swoje córki: 11-letnia Marię oraz 16-letnią Aleksandrę. Na wstępie przekażę nasze pierwsze wrażenia – świetnie się bawiłyśmy, dużo radości sprawiło nam układanie treści do zadań tekstowych.
Szczegółowa analiza:
Ewa Pawłuszek-Pasińska - Logopeda, pedagog specjalny
"Dziękuję,że mogłam skorzystać z tworzyw "Matematyka bez reszty" wydawnictwa Eduexpert. Dzięki nim moi uczniowie uczyli się przez doskonałą zabawę. Zadania i polecenia interesujące, zrozumiałe, niebanalne i kreatywne.Dzieci doświadczyły matematyki przyjemnej i przychylnej."
Anna Kurzempa – Nauczyciel kl. II Szkoły Podstawowej w Zamościu
"Testując artykuł edukacyjny "Matematyka bez reszty" jako mama dwójki dzieci w wieku 7 i 9 lat, muszę przyznać, że jestem nim zachwycona. Dostatek zadań, ich bogactwo, quizy, filmiki, "zakupy w sklepie" - gdzie dzieci uczą się liczyć choćby nie wiedząc, że to robią... Możliwość wykonania tego wszelkiego w języku angielskim to dodatkowy, ogromny plus. Program wprowadza świeże rzeczy, utrwala już znane, od razu podaje informację, czy zrobiliśmy coś poprawnie i bardzo za to chwali, co dzieciakom powoduje ogromną frajdę.
namawiająco wygląda także szata graficzna, wciąga i nie pozwala się oderwać od komputera. "Matematyka bez reszty" może być stosowana oczywiście w szkole w trakcie lekcji, gdzie będzie skarbnicą zadań i gotowych składników, ale także w domowym zaciszu. A ponieważ sama jestem nauczycielem - uczę języka angielskiego w szkole podstawowej - wiem, o czym mówię!"
Lidia Szczepanik - nauczyciel języka angielskiego w szkole podstawowej
"Matematyka bez reszty" to dzieło w pełni polskie, opracowane poprzez markę Eduexpert. Mieści przyjazny, atrakcyjny graficznie, a przede wszelkich prosty w obsłudze interfejs. Głównym walorem merytorycznym kompletu jest stosowny wybór ćwiczeń, które pozwalają uczniowi nie tylko sprawdzić swoją wiedzę, ale także podnieść jego umiejętności szkolne, uniemożliwiać deficytom i motywować go do zdobywania wiedzy w sposób prędki i trwały. Ćwiczenia i zadania są formą treningu, który wydobywa potencjał intelektualny ucznia i rozwija go wszechstronnie. Zachęcam nauczycieli, a także rodziców, aby sięgnęli po ten program."
Roman Lorens - ekspert MEN z zakresu realizacji podstawy programowej, koordynator w ramach platformy szkoleniowej sektor edukacja i oświata Akademia Wspólnoty Wydawnictwa Municipium
"Z ogromną przyjemnością zapoznałem się z produktami marki Eduexpert (Metoda projektu, Matematyka bez reszty), które zostały przygotowane dla uczniów szkół podstawowych w klasach I-III. Opracowane poprzez zespół specjalistów programy multimedialne są zgodne z podstawą programową i w szerokim stopniu wspomagają pracę nauczyciela podczas zajęć lekcyjnych. Ich niewątpliwym atutem jest dostępna forma dla dzieci. Programy te zawierają karty pracy ucznia, korespondujące ze scenariuszami opracowanych zajęć lekcyjnych, które stanowią znakomitą propozycję dla nauczycieli. Dopełniającą zaletą programów jest to, że zdecydowana większość zaproponowanych zadań nastawiona jest na rozwijanie kreatywności uczniów (!), a nie na poszukiwanie gotowych odpowiedzi w podręczniku, Internecie. Z kolei quizy, które stanowią podsumowanie nowo poznanych treści, służą udoskonalonemu poznaniu i zrozumieniu przez uczniów otaczającej rzeczywistości. Z punktu widzenia rodzica niewątpliwym plusem są natomiast propozycje zadań domowych, opracowane „na miarę" możliwości uczniów, a nie ich rodziców! Gratuluję firmie Eduexpert pomysłu i z niecierpliwością czekam na inne produkty multimedialne wzbogacające proces kształcenia."
Kierownik Katedry Pedagogiki PWSZ w Chełmie, dr hab. Piotr Mazur
"Oba programy bardzo mi się podobają. Każdy z nich pod względem technicznym jest prosty i instynktowny, bezproblemowo można się nim posługiwać, nie ma żadnych problemów. Tematyka jak najszczególniej zgodna z podstawą programową edukacji wczesnoszkolnej. Niebanalna, znakomite filmy, jasne, czytelne dla uczniów, niedługie i potężne. Lektor - miły wyraźny głos, co uważam - jest bardzo ważne. Też karty pracy kompatybilne ze scenariuszami. Fajnie, że scenariusze są w formie ogólnej, nie narzucają krok po kroku działań nauczyciela i ucznia. Wiadomo, jaki jest cel, jakie działania, a nauczyciel może w miarę możliwości i zainteresowań uczniów konstruować scenariusz. Choć niektórzy nauczyciele lubią "gotowce" - jeśli tak, też skorzystają z tych programów. Do tego bardzo atrakcyjne pomysły na doświadczenia, na polecenia w kartach pracy. Przede wszystkim są takie sztampowe, jednakowe, proste do przewidzenia, a tu bardziej kreatywne"
Mirosława Matczak - Wojewódzki Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Łodzi
"na ogół gratuluję udanego towaru, a właściwie dwóch produktów! Oba zawierają niebanalne rozwiązania, pomysły na wprowadzenie aktywności wśród uczniów, a wykorzystane metody bez wątpienia wzbogacają ofertę nauczyciela. Stanowią także odpowiedź na to, co dzieci lubią: praca z tabletem i/ albo tablicą interaktywną może włączać dzieci do samodzielnej pracy, ale także mogą pracować wspólnie, a o to nam przecież chodzi! Działania interaktywne urozmaicają cykl edukacyjny i ćwiczą umiejętności, które będą {pomocn|przydatn)e nie tylko na etapie edukacji wczesnoszkolnej, ale także później, w kolejnych latach kariery szkolnej. Bardzo lubię metodę projektu, cieszę się, że scenariuszom zajęć towarzyszą filmy, dzięki którym nauczyciel może pokazywać realny świat i osoby znające się na tym, o czym opowiadają. Poza bogatą zawartością merytoryczną bardzo podoba mi się grafika - wszystko wygląda ładnie i estetycznie. "
Teresa Radomska - Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Poznaniu