"Jako nauczyciel z dwuletnim stażem, poznający innowacyjne platformy edukacyjne takie, jak EDUEXPERT oferująca m.in. Program multimedialny „Matematyka bez reszty", chciałabym podzielić się swoją opinią i wrażeniami z autorami w/w programu:
Mgr Marta Gawor - Przedszkole Publiczne im. Kornela Makuszyńskiego w Szczecinku
"typowo chciałam podziękować za możliwość zapoznania się z Państwa programem "Matematyka bez reszty" i równocześnie pogratulować udanego towaru. Opracowany program multimedialny w sporym stopniu wspomoże pracę nauczyciela podczas zajęć lekcyjnych.
bez dwóch zdań zaletą programu jest to, że większość zadań rozwija kreatywność uczniów. Sporym plusem są scenariusze zajęć, które są w taki sposób opracowane, że nauczyciel może dopasować go do poziomu i zainteresowań ucznia. Karty pracy są czytelne i estetyczne.
Myślę, że dzieci będą zadowolone z takiej formy pracy, ponieważ lubią one zajęcia z zastosowaniem komputera albo tablicy interaktywnej. Program pozwoli nam urozmaicić cykl edukacji. Na dodatek pod względem technologicznym jest prosty w obsłudze."
Paulina Krawczyk - Przedszkole Publiczne im. Kornela Makuszyńskiego w Szczecinku
"Nowa linia produktów multimedialnych „Matematyka bez reszty" firmy Eduexpert to zbiór ciekawych pomysłów i rozwiązań, z których można korzystać na tablicy interaktywnej, komputerze, bądź tablecie, co upraszcza dostęp do wszelkich matematycznych nowinek i ich prezentacji podczas zajęć. Główne zalety programu to w głównej mierze:
Jako nauczyciel wychowania przedszkolnego starałam się skupić na treściach dobranych do dzieci w wieku przedszkolnym i mogę stwierdzić,dużo składników i pomysłów można przenieść właśnie do „świata przedszkola". Treści są obfite, zrozumiałe - dają nauczycielowi możliwość kreatywnego przedstawienia matematyki i zabrania dzieci w magiczny świat liczb, figur i muzyki. Przekaz owych treści jest prosty, czytelny, a zarazem bogaty i atrakcyjny. Dzięki takim programom matematykę można przedstawić dzieciom w sposób nowoczesny, oryginalny i niebanalny. W trakcie korzystania z tego programu nie ma mowy o nudzie i bierności. Jest motywacja i chęć do dalszego poznawania kolejnych tematów. Jak wiadomo, dzieci lubią nowinki techniczne i wszelkie multimedialne produkty. „Matematyka bez reszty" wyśmienicie wpisuje się w tor na drodze pędzących zmian w świecie technice i na pewno spodoba się dzieciom, rodzicom jak i samym nauczycielom.
Jestem przekonana, iż nowa linia produktów multimedialnych „Matematyka bez reszty" będzie służyła zarówno mi, jak i wielu nauczycielom edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej w codziennej pracy, przez długi czas."
Mgr Agnieszka Matias - Przedszkole Publiczne im. Kornela Makuszyńskiego w Szczecinku
"Jako nauczyciel przedszkola z szesnastoletnim stażem obserwuję zmieniające się pokolenia napływających do przedszkoli dzieci i ich rodziców. Wraz z postępem cywilizacyjnym, co jest rzeczą naturalną, zmieniają się wymogi rodziców w stosunku do jakości świadczonych przez placówkę „usług" wychowawczo-dydaktycznych, a co z tego wynika są oni coraz to bardziej wymagający. Same dzieci trudno teraz przekonać do działań i zachęcić do wspólnej nauki poprzez zabawę jeśli nie pokażemy im czegoś co jest dla nich ciekawe i to w taki sposób, który sprawi, że będą za tym podążały i będą chciały do tego wracać. Tak więc posiadając w swym „bagażu stażu" doświadczenie, a w swym otoczeniu pędzące i nieodwracalne zmiany cywilizacyjne poszukuję codziennie nowych rozwiązań metodycznych, technologicznych po to, aby moja praca dawała dzieciom wiedzę, rodzicom zadowolenie, a mnie samej satysfakcję z wykonywanego zawodu.
W drodze tych poszukiwań natrafiłam na platformę edukacyjną EDUEXPERT, która proponuje nam program multimedialny pt. „Matematyka bez reszty". Mieści on szereg atrakcyjnych propozycji zadań interaktywnych, które z powodzeniem można wykorzystać równocześnie w edukacji wczesnoszkolnej, jak i w wielkiej części przy zwiększeniu umiejętności i wiedzy dzieci w wieku przedszkolnym. Proponowane filmy przyrodnicze i gry posiadają bardzo ciekawą szatę graficzną, a użytkowane przy tym polecenia pozwalają w nietrudny sposób poradzić sobie z obsługą zestawu ze strony technologicznej. Narracja w filmach w bardzo przystępny sposób przekazuje niepokaźnym słuchaczom wiedzę z otaczającego ich świata i pomaga ją adekwatnie systematyzować. Bezpośrednie odniesienia do naturalnych obiektów są najlepszą i najistotniej zrozumiałą formą przekazu dla dzieci w młodszym wieku szkolnym.
Idąc za rozwojem multimedialnym i zmianami jakie zachodzą w sposobach nauczania, program wykorzystuje możliwość podania dzieciom wiedzyz zakresu edukacji matematycznej i przyrodniczej w sposób niekonwencjonalny, z zastosowaniem środków multimedialnych. Zawarte w programie ćwiczenia, gry i filmy edukacyjne zezwalają na to, by dzieci zauważyły przydatność opanowania umiejętności matematycznych i przyrodniczych w życiu powszednim. Znakomita grafika pozwala na bardzo realistyczny odbiór treści przez dzieci. Dodatkowym atutem tego programu jest wprowadzenie poleceń równocześnie w formie pisanej, jak i słownej co może posiadać pokaźne znaczenie gdy zwrócimy uwagę na możliwość wielozmysłowego odbioru świata, jak i ukierunkowania każdego z nas na preferowane kanały odbioru bodźców i komunikatów(słuchowcy, wzrokowcy, kinestetycy). Możliwość wprowadzenia do zabawy języków obcych umożliwia stworzenie kolejnej korelacji między przedmiotowej na której zależy nam w obecnych kierunkach edukacyjnych.
zestaw „Matematyka bez reszty" uważam za bardzo interesujący i niebanalny. Jego oprawa, dostępność i piękność tematyczna skłania mnie do refleksji na temat trafności wykorzystywania programów interaktywnych i multimedialnych w nauczaniu dzieci. Wniosek jaki się nasuwa jest jeden – dzisiaj nie da się już tego uniknąć. Pędzącego postępu nie da się zatrzymać, aby być niebanalnymi nauczycielami musimy podążać za nowinkami technologicznymi. Jeśli tak ma być to dokonujmy prawidłowych wyborów, a uważam, że wybranie do pracy programu „Matematyka bez reszty" jest bardzo dobrym wyborem. Ochoczo wykorzystałabym ten program w swej pracy z dziećmi."
Mgr Barbara Żeromska - Przedszkole Publiczne im. Kornela Makuszyńskiego w Szczecinku
O pomoc w analizie programu poprosiłam 2 swoje córki: 11-letnia Marię, a także 16-letnią Aleksandrę. Na wstępie przekażę nasze pierwsze wrażenia – wspaniale się bawiłyśmy, dużo radości sprawiło nam układanie treści do zadań tekstowych.
Szczegółowa analiza:
Ewa Pawłuszek-Pasińska - Logopeda, pedagog specjalny
"Dziękuję,że mogłam skorzystać z tworzyw "Matematyka bez reszty" wydawnictwa Eduexpert. Dzięki nim moi uczniowie uczyli się przez nieprzeciętną zabawę. Zadania i polecenia ciekawe, zrozumiałe, interesujące i kreatywne.Dzieci doświadczyły matematyki przyjemnej i przyjaznej."
Anna Kurzempa – Nauczyciel kl. II Szkoły Podstawowej w Zamościu
"Testując produkt edukacyjny "Matematyka bez reszty" jako mama dwójki dzieci w wieku 7 i 9 lat, muszę przyznać, że jestem nim zachwycona. Dostatek zadań, ich obfitość, quizy, filmiki, "zakupy w sklepie" - gdzie dzieci uczą się liczyć choćby nie wiedząc, że to robią... Możliwość wykonania tego wszystkiego w języku angielskim to dodatkowy, ogromny plus. Program wprowadza świeże rzeczy, utrwala już znane, od razu podaje informację, czy zrobiliśmy coś poprawnie i bardzo za to chwali, co dzieciakom powoduje ogromną frajdę.
namawiająco wygląda też szata graficzna, wciąga i nie pozwala się oderwać od komputera. "Matematyka bez reszty" może być użytkowana oczywiście w szkole w trakcie lekcji, gdzie będzie skarbnicą zadań i gotowych składników, ale także w domowym zaciszu. A ponieważ sama jestem nauczycielem - uczę języka angielskiego w szkole podstawowej - wiem, o czym mówię!"
Lidia Szczepanik - nauczyciel języka angielskiego w szkole podstawowej
"Matematyka bez reszty" to dzieło w pełni polskie, opracowane przez markę Eduexpert. Mieści przychylny, atrakcyjny graficznie, a przede wszystkich prosty w obsłudze interfejs. Głównym walorem merytorycznym pakietu jest adekwatny dobór ćwiczeń, które pozwalają uczniowi nie tylko sprawdzić swoją wiedzę, ale także podnieść jego umiejętności szkolne, zapobiegać deficytom i motywować go do zdobywania wiedzy w sposób szybki i trwały. Ćwiczenia i zadania są formą treningu, który wyciąga potencjał intelektualny ucznia i rozwija go wszechstronnie. Nakłaniam nauczycieli oraz rodziców, by sięgnęli po ten program."
Roman Lorens - ekspert MEN z zakresu realizacji podstawy programowej, koordynator w ramach platformy szkoleniowej sektor edukacja i oświata Akademia Wspólnoty Wydawnictwa Municipium
"Z ogromną przyjemnością zapoznałem się z produktami firmy Eduexpert (Metoda projektu, Matematyka bez reszty), które zostały przygotowane dla uczniów szkół podstawowych w klasach I-III. Opracowane przez zespół specjalistów programy multimedialne są zgodne z podstawą programową i w obszernym stopniu wspomagają pracę nauczyciela w trakcie zajęć lekcyjnych. Ich niewątpliwym atutem jest dostępna forma dla dzieci. Programy te zawierają karty pracy ucznia, korespondujące ze scenariuszami opracowanych zajęć lekcyjnych, które stanowią rewelacyjną propozycję dla nauczycieli. Dodatkową zaletą programów jest to, że zdecydowana większość zaproponowanych zadań nastawiona jest na rozwijanie kreatywności uczniów (!), a nie na poszukiwanie gotowych odpowiedzi w podręczniku, Internecie. Z kolei quizy, które stanowią podsumowanie nowo poznanych treści, służą lepszemu poznaniu i zrozumieniu poprzez uczniów otaczającej rzeczywistości. Z punktu widzenia rodzica niewątpliwym plusem są natomiast propozycje zadań domowych, opracowane „na miarę" możliwości uczniów, a nie ich rodziców! Gratuluję firmie Eduexpert pomysłu i z niecierpliwością czekam na inne produkty multimedialne wzbogacające proces kształcenia."
Kierownik Katedry Pedagogiki PWSZ w Chełmie, dr hab. Piotr Mazur
"Oba programy bardzo mi się podobają. Każdy z nich pod względem technologicznym jest prosty i intuicyjny, bez problemu można się nim posługiwać, nie ma żadnych problemów. Tematyka jak najmocniej zgodna z podstawą programową edukacji wczesnoszkolnej. Atrakcyjna, wspaniałe filmy, jasne, czytelne dla uczniów, krótkie i konkretne. Lektor - przyjemny wyraźny głos, co uważam - jest bardzo ważne. Jeszcze karty pracy kompatybilne ze scenariuszami. Fajnie, że scenariusze są w formie ogólnej, nie narzucają krok po kroku działań nauczyciela i ucznia. Wiadomo, jaki jest cel, jakie działania, a nauczyciel może w miarę możliwości i zainteresowań uczniów konstruować scenariusz. Choć niektórzy nauczyciele lubią "gotowce" - jeśli tak, też skorzystają z tych programów. Do tego bardzo interesujące pomysły na doświadczenia, na polecenia w kartach pracy. Przede wszystkim są takie sztampowe, jednakowe, przystępne do przewidzenia, a tu bardziej kreatywne"
Mirosława Matczak - Wojewódzki Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Łodzi
"z reguły gratuluję udanego artykułu, a właściwie dwóch produktów! Oba zawierają atrakcyjne rozwiązania, pomysły na wprowadzenie aktywności wśród uczniów, a wykorzystane metody z pewnością wzbogacają ofertę nauczyciela. Stanowią także odpowiedź na to, co dzieci lubią: praca z tabletem i/ lub tablicą interaktywną może angażować dzieci do samodzielnej pracy, ale także mogą pracować wspólnie, a o to nam przecież chodzi! Działania interaktywne urozmaicają proces edukacyjny i ćwiczą umiejętności, które będą {pomocn|przydatn)e nie tylko na etapie edukacji wczesnoszkolnej, ale także później, w kolejnych latach kariery szkolnej. Bardzo lubię metodę projektu, cieszę się, że scenariuszom zajęć towarzyszą filmy, dzięki którym nauczyciel może pokazywać realny świat i osoby znające się na tym, o czym opowiadają. Poza bogatą zawartością merytoryczną bardzo podoba mi się grafika - wszystko wygląda ładnie i estetycznie. "
Teresa Radomska - Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Poznaniu