Książka Jakość w Agile została w całości poświęcona szeroko rozumianej tematyce zarządzania jakością w zwinnych projektach IT - od organizacji procesów jakościowych, poprzez najróżniejsze podejścia, aż po solidne narzędzia i techniki wspierające zarządzanie jakością.
Na początku autorzy skupiają uwagę na kulturze organizacyjnej, jako potrzebnej podstawie do zbudowania ekosystemu zarządzania jakością w całej organizacji. Pokazują, co należy zrobić w przypadku konieczności zaplanowania i wdrożenia procesów zarządzania jakości w organizacji.
Następnie schodzą na poziom produktu i projektu. Kolejno omawiane zagadnienia poprowadzą Czytelnika przez cały cykl wytwórczy, począwszy od pomysłu biznesowego, poprzez efektywne procesy zbierania i analizy wymagań, implementację i standardy deweloperskie, złożone procesy zarządzania i zapewnienia jakości, w tym oczywiście automatyzację, aż do etapu utrzymania na produkcji.
Zaprezentowane modele pokażą rozmaite podejścia do organizacji testów i pomogą zastosować hybrydy rozwiązań w kontekście różnorodnych typów projektów.
W treść każdego rozdziału wpleciono narzędzia tak, by maksymalnie wspierać Czytelnika w pełnym zrozumieniu tematu i możliwości jego ergonomicznego zastosowania. Wszystkie omawiane zagadnienia prezentowane są ze szczególnym naciskiem na wspieranie działań biznesowych - z jednej strony umożliwiając niczym nieskrępowaną, efektywną pracę zespołu wytwórczego, z drugiej dążąc do dostarczenia maksymalnej, osiągalnej wartości do użytkownika końcowego i zapewnienia jego satysfakcji wynikającej bezpośrednio z wygody wykorzystywania i dostarczanej poprzez ów produkt funkcjonalności.