Jest to dzieło kompletne w tym znaczeniu,mieści pionierską, a zarazem dojrzałą koncepcję pedagogicznego rozumienia resilience […]. Szeroko zakrojona i wyczerpująca synteza głównych ujęć teoretyczno-badawczych z jej oryginalnym, wieloaspektowym koncepcyjnym ugruntowaniem we współczesnych naukach społecznych i pedagogice stanowi wspaniałe wzbogacenie polskiej literatury naukowej z zakresu nauk edukacyjno-wychowawczych.
jednocześnie wzbudza wysokie zachwyt dla wyjątkowo intensywnego i twórczego wkładu badacza do systematyki i rozwoju wiedzy pedagogicznej w tym zakresie. Jest to kluczowa i wyjątkowo zasadnicza pozycja naukowa, zawierająca oryginalną propozycję teoretyczną, wspartą wynikami badań empirycznych i otwierającą nowy kierunek eksploracji i myślenia o resilience w pedagogice.
Pedagogika wrażliwa na resilience to niepowtarzalna i nowatorska koncepcja stanowiąca istotne osiągniecie naukowe. Książka jest wyjątkową monografią pedagogiczną, dojrzałą i prawidłowo przemyślaną. […] Całokształt tego naukowego opracowania to przykład przedsięwzięcia prekursorskiego w Polsce i jednego z nielicznych w literaturze fachowej na świecie.
[…] z recenzji prof. Dr. Hab. Janusza Surzykiewicza Tytuł Pedagogika wrażliwa na resilience Studium teoretyczno-empiryczne Autor Karol Konaszewski Wydawnictwo Impuls EAN 9788380958784 ISBN 9788380958784 Kategoria Książki\Logopedia,Pedagogika,Dydaktyka ilość stron 330 Rok wydania 2020 Oprawa Miękka Wydanie wyd.
1, 2020