Dlaczego tak? Na to pytanie dziecko odpowiada, gdy zauważa i buduje reguły. Jest to jedna z najważniejszych wydajności, pozwalających sprostać wymogom szkoły oraz w szerszym ujęciu rutynowym sytuacjom życiowym.
Rozwijaniu i utrwalaniu tych wydajności służą zadania odszukiwania zasad. Szczególne znaczenie w trakcie wykonywania tego typu zadań odgrywa werbalizacja, czym innym jest, bowiem dojrzeć zasadę, (co z reguły dzieje się nieświadomie), czym innym natomiast ją zwerbalizować (wymaga to udziału świadomości).ZADANIA W ZESZYCIE WZORY I SYMBOLE DOTYCZĄ:- zapamiętywanie wyglądu wzoru,- szukanie brakujących składników, różnic, podobieństw,- zapamiętywanie układu części.Zeszyty ćwiczeń z linii " DLACZEGO TAK?" są dedykowane dla dzieci:- zagrożonych dysleksją- ze skrzyżowaną lateralizacją- z trudnościami w nauce języka