Zadania zawarte w książeczce uczą dostrzegania szczegółów obrazka, analizowania elementów narysowanego schematu rysunku i samodzielnego tworzenia ilustracji tematycznych (do podanego wzoru należy dorysować przeróżne elementy, tworząc zawsze inny obrazek).
Propozycje mogą być wykorzystane także do ćwiczeń sekwencji słuchowo-ruchowych: dorosły rysuje wzór podstawowy i wyjaśnia który obrazek będzie realizowany. Wydaje polecenie, np: oko,ucho, ogonek. Dziecko realizuje sekwencje i według przekazane kolejności dorysowuje oko, ucho, ogonek, do podstawowego wzoru.Zadania rozwijają umiejętności wzrokowe, motoryczne, sekwencyjne, pamięć, a także koordynację wzrokowo-ruchową.
Ćwiczenia te są przydatne w terapii logopedycznej, reedukacyjnej.Planowanie ruchów ręki wymaga m.in. Poprawnego oceniania odległości między punktami, koordynacji wizualnie-ruchowej, a także dominacji ręki. Ćwiczenia te przygotowują do nauki pisania, wtórnie wspomagają poprawne planowanie ruchów narządów artykulacyjnych.
Dziecko ma za zadanie narysować wzór w wskazanych liniach, starając się w staranny sposób związać kropki. Jego zadaniem jest ocenienie odległości pomiędzy kropkami i linijkami (pionowymi, poziomymi) i kreślenie wzoru płynnym ruchem pod stałą kontrolą wzroku.