Kolejna propozycja stymulacji rozwoju języka dzieci z zaburzeniami komunikacji. Jak wszystkie pomoce z tej kolekcji, przez zwolnienie tempa mowy ułatwia percepcję mowy dzieciom z autyzmem, afazją, z zaburzeniami słuchu fonemowego, z dwujęzycznością.
Pomoc ta jest także wsparciem dla osób dorosłych z afazją i dorosłych uczących się języka polskiego jako obcego. Zwolnienie tempa mowy zezwala na formowanie sie poprawnych wzorców słuchowych, a potem samodzielne tworzenie wypowiedzi.
Książeczka wprowadza przyimki proste: na, w, pod, nad, przy, przed, za, obok, pomiędzy z przeróżnymi rzeczownikami. Dziecko uczy się nie tylko użycia przyimków i przyswaja sobie odmianę wyrazów, czyli uczy się końcówek.
załączono także przykłady, które są specyficzne dla każdego języka, czyli takie gdzie użycie przyimka nie jest jednoznaczne, np. Pierścionek na palcu, dziecko na rękach, pani przed lustrem. Optymalny sposób stymulacji to codzienne 2x10 minutowe słuchanie nagrania, z użyciem indywidualnych słuchawek.