Językowe ćwiczenia słuchowe przeznaczone są dla dzieci z autyzmem, afazją,
alalią, jąkaniem i niezakończonym rozwojem mowy.
Wykorzystując wiedzę wynikłą z stosowania linii Słucham i uczę się mówić przygotowaliśmy świeże książeczki z serii Fleksja. Pomoce te oparte są na, użytkowanej do tej pory, zasadzie wydłużenia czasu trwania głosek.
Zadaniem serii jest:
* Umożliwienie dziecku precyzyjnego wysłuchania końcówki odmienionego wyrazu
* Zapoznanie się z przeróżnymi formami odmiany wyrazów
* Ćwiczenie artykulacji (wymowy) wyrazów i końcówek
* Ćwiczenie uwagi słuchowej
* Ćwiczenie rozumienia wypowiedzi językowych
* Przygotowanie do samodzielnego budowania zdań poprawnych pod względem gramatycznym
Do płytek załączono ilustrowane książeczki. Pozwoli to na jednoczesne ćwiczenie uwagi, koncentracji, analizy i syntezy wzrokowej oraz na wczesną symultaniczno-sekwencyjną naukę czytania.
Wybrałam jako przykładowe te rzeczowniki, które są dziecku znane z życia a także nieskomplikowane artykulacyjnie.
Dziecko powinno słuchać nagrań codziennie poprzez 15 minut (sesje można podzielić na trzy pięciominutowe odcinki). Ważne, by słuchanie nie było zakłócone, dlatego nie należy pozwolić dziecku na percepcję z „wolnego pola" czyli poprzez głośniki. By wyłączyć wszystkie inne dźwięki dziecko słucha bezpośrednio ze słuchawek. Nie powinno w tym czasie bawić się, ani odbierać innych bodźców (wzrokowych, dotykowych czy smakowych)