Kwestionariusz obrazkowy wraz z Kartą badania mowy jest owocem moich wieloletnich doświadczeń z pracy diagnostyczno-terapeutycznej z dziećmi i młodzieżą z wadami wymowy, jednocześnie w normie intelektualnej, jak i z obniżoną efektywnością umysłową. Test asygnowany jest do badania minimalnych dzieci – od trzeciego roku życia do wieku młodzieńczego, korzystnie rozwijających się i dzieci, u których rozwój psychofizyczny przebiega nieharmonijnie – od momentu, kiedy potrafią nazywać prezentowane obrazki. Dzięki naturalnemu wyglądowi desygnatów prezentowanych na poszczególnych kartach realne jest wykorzystywanie kwestionariusza ponadto w przypadku osób dorosłych.
Kwestionariusz obrazkowy możemy z powodzeniem stosować w czasie terapii logopedycznej, np. Do powtarzania wyrazów z ćwiczoną głoską, układania z nimi zdań, opowiadania zmyślonych historii czy zadawania pytań i wymyślania zagadek z wykorzystaniem ilustracji zawartych na planszach. W nowoczesnaniu logopedycznym warto zastosować ilustracje pozwalające na różnicowanie głosek szeregu szumiącego, syczącego i ciszącego i głosek dźwięcznych i bezdźwięcznych.