Wzrost wymagań jakościowych i technologicznych stawianych betonowi zwykłemu oraz wymóg kontroli tych parametrów wprowadzany kolejnymi normami i przepisami, spowodowały, iż jego produkcja przeniosła się z placu budowy do wyspecjalizowanych wytwórni, które z czasem przekształciły się w przedsiębiorstwa zajmujące się jedynie jego produkcją.
Pod kątem sprzedażowym beton towarowy należy traktować obecnie jako specyficzny artykuł, którego wartość zależy od usytuowania sieci wytwórni w terenie oraz produktywnego transportu mieszanki betonowej. Z kolei promocja betonu towarowego to nie tylko jego reklama adresowana do odbiorcy,w dodatku public relation, komunikowanie się z rynkiem oraz wspieranie sprzedaży związanych bezpośrednio z nabywcą.
W całym procesie wytwórczym i sprzedażowym betonu towarowego bardzo ważne jest też przestrzeganie wszelkich procedur normowych oraz produktywne działanie systemu kontroli jakości. Chcesz wiedzieć jak: • powinna wyglądać poprawnie opracowana specyfikacja betonu towarowego, zgodnie z normą PN-EN 206, • właściwie stworzyć bazę recept betonu, • zachować i udokumentować wszystkie warunki dostawy betonu towarowego do odbiorcy, • poprawnie oceniać wytrzymałości betonu w konstrukcji? Tak książka Jest dla Ciebie!
To doskonałe źródło wiedzy dla przedstawicieli biur projektowych, zakładów prefabrykacji betonowej oraz firm wykonawczych stosujących technologię betonowego budownictwa monolitycznego. Publikacja może być {pomocn|przydatn)a także studentom architektury i budownictwa.
dr inż. Mariusz Januszewski – związany z Politechniką Koszalińską. Prodziekan ds. Nauczania na Wydziale Budownictwa i Inżynierii Środowiska w latach 2012-2013. Kierownik Zakładu Budownictwa i Materiałów Budowlanych w latach 2012-2014.
Biegły sądowy z dziedziny Budownictwo przy Sądzie Okręgowym w Koszalinie. Rzeczoznawca budowlany w specjalności konstrukcyjno-budowlanej. Prowadzi biuro obsługi inwestycji oraz biuro projektowe