Fizyka to dziedzina nauki, bez której współczesny postęp technologiczny praktycznie na dowolnej płaszczyźnie byłby niemożliwy. Potrzeba wydajnej pedagogiki fizyki w dowolnym zakresie, zwłaszcza w ostatnich latach, jest naprawdę ogromna.
Wymienić by tu można praktycznie każdą dziedzinę nauki, rozpoczynając oczywiście od badań podstawowych z zakresu fizyki, biofizyki, fotofizyki, przez badania związane z poznaniem przestrzeni kosmicznej poprzez inżynierię, chemię czy biologię, a kończąc na współczesnej medycynie.
W mojej opinii podręcznik Dydaktyka i pedagogika kognitywistyczna. Zasady ogólne i implementacje w fizyceodpowiada na we współczesne zapotrzebowania rynku z niezwykłą trafnością. Wysoki poziom merytoryczny tej książki, napisanej w bardzo dostępny i ponadprzeciętnie niebanalny sposób, zasługuje na szczególne podkreślenie.
Książkę z powodzeniem można użyć w procesie kształcenia na poziomie podstawowym, szkolnym i akademickim. Wydaje mi się także, iż sięgną po nią także przedstawiciele rożnych grup zawodowych. Fragment recenzji Co prawda istnieje sporo prac dotyczących pedagogiki kognitywistycznej, jednak niewiele jest pozycji związanych z kognitywistyczną dydaktyką fizyki.
Nowością jest przedstawienie zastosowań w nauczaniu na rozmaitym poziomie fizyki i astronomii – wielu metod, środków i strategii dydaktycznych, takich jak: ścieżki, wystawy interaktywne, podręczniki, eksperymenty wspomagane komputerowo, teatr, wykład interaktywny czy też edukacyjne programy i strony internetowe.
Praca stanowi nowe, cenne ujęcie problemu jednocześnie dydaktyki, jak i pedagogiki i odpowiada na aktualne zapotrzebowanie społeczne. Fragment recenzji