„Nowa normalność gospodarcza" to termin używany do opisania środowiska gospodarczego i społecznego po pandemii COVID-19, w którym wszystkie aspekty życia społecznego, gospodarczego i jednostkowego wymagają nowych sposobów działania.
Oznacza to, że wszystkie organizacje stanęły przed koniecznością dopasowania się do nowych wyzwań i zmieniających się warunków rynkowych, aby zapewnić sobie przetrwanie. Nowa normalność może obejmować zmiany w zakresie działalności, w tym wprowadzenie nowych produktów lub usług, zmiany w kontaktach z klientami i pracownikami oraz wprowadzenie nowych technologii i procesów.
Monografia została przygotowana przez pracowników naukowych Politechniki Częstochowskiej, Politechniki Śląskiej, Politechniki Warszawskiej, Uniwersytetu Humanistyczno-Przyrodniczego im. Jana Długosza w Częstochowie oraz Wyższej Szkoły Bankowej w Poznaniu – stanowi zatem przykład twórczej współpracy autorów wywodzących się z zróżnicowanych ośrodków naukowych.
W monografii poruszono zagadnienia dotyczące złożonych uwarunkowań zarządzania współczesnymi organizacjami, odnoszące się do zarządzania zasobami ludzkimi, metod i instrumentów zarządzania, strategii zarządzania, a także oceny wydajności funkcjonowania i rozwoju rozmaitych organizacji.