Wstęp / 11 Małgorzata Nowalińska Warsztat średniowiecznego mistrza. Sposoby mechanicznego kopiowania rysunku / 13 Dorota Maria Borowska Widzimy to, co wiemy. Znaczenie geometrii w tworzeniu kompilacji obrazu Jana van Eycka Małżeństwo Arnolfinich / 31 Katarzyna Novljaković Dwustronnie malowany obraz Lippa d’Andrei di Lippo z serii książąt Czartoryskich jako przykład konwencjonalnego warsztatu quattrocenta / 45 Anna Forczek-Sajdak Renesansowe pomniki nagrobne rodziny Pieniążków herbu Odrowąż z Krużlowej i Skrzydlnej / 63 Alicja Saar-Kozłowska Uwagi na temat warsztatu barokowego rzeźbiarza w kamieniu.
między formą wyciętą, nieukończoną a pogłębioną polichromią / 87 Mateusz Jasiński Analiza technologiczna obrazu Sąd Midasa ze zbiorów Muzeum Lubelskiego w Lublinie – porównanie z warsztatem Gerrita van Honthorsta i innych caravaggionistów utrechckich / 123 Sylwia Svorová Pawełkowicz, Michał Witkowski Smalta – produkcja i handel w świetle badań archiwalnych i fizykochemicznych / 139 Ewa Doleżyńska-Sewerniak, Jakub Karasiński Badania stosunków izotopowych ołowiu w próbkach bieli ołowiowej z obrazów Szymona Czechowicza (1689–1775) / 155 Przemysław Waszak Rekonstrukcje z zakresu historii sztuki a wizja literacka warsztatu biedermeierowskiego malarza Carla Spitzwega / 181 Elżbieta Zygier, Anna Klisińska-Kopacz Sposób opracowania malarskiego obrazów o tematyce myśliwskiej Maksymiliana Gierymskiego / 193 Andrzej Laskowski Wokół warsztatu galicyjskiego urbanisty.
Casus tarnowskiego architekta Adolfa Juliusza Stapfa / 211 Emilia Ziółkowska-Ganc Realia pracy architektów-urzędników Królestwa Polskiego w okresie międzypowstaniowym / 223 Szymon Jan Stenka Miedzioryty i akwaforty Jerzego Hoppena w kontekście jego nieopublikowanego rękopisu z 1941 roku / 255 Karolina Rosiejka Studio artystki jako metafora dla sztuki.
Przypadek Georgii O’Keeffe / 271 Filip Pręgowski Pracownia jako przestrzeń ideologiczna. O dyskursie wokół przemian artystycznych w amerykańskiej sztuce lat siedemdziesiątych i osiemdziesiątych XX wieku w kontekście medium i warsztatu / 285 Cátia Viegas Wesołowska Malarstwo emalią na stali w architekturze z perspektywy historycznej w kontekście wczesnych prac Stefana Knappa / 303 Anna Gut-Czerwonka Megalityczna twórczość Zygmunta Wujka (1938–2018) / 323 Szymon Piotr Owsiański Z pracowni projektanta i artysty, Yves’a Saint Laurenta.
Przestrzeń twórcza i źródła inspiracji / 341 Marek Barański Badacz zabytków architektury i jego warsztat / 351 Oleh Rudenko Myśleć książką. Filozofia twórczości Fedora Łukawego / 373 Przemysław Waszak Kreślony słowami w wyobraźni świat sztuki w prozie Stanisława Lema / 391 Piotr C.
Kowalski Mój warsztat pracy dawniej i dziś / 405