Czas pandemii zmienił warunki funkcjonowania organizacji, ale nie pozbawił ich siły i możliwości rozwoju. Sytuacja ta jest zauważalna na poziomie globalnym, europejskim i krajowym. Dynamika otaczającej nas rzeczywistości jest niełatwa do interpretacji dla przeróżnych grup przedsiębiorstw.
W monografii podjęto próbę analizy i oceny powstałych uwarunkowań, z jakimi zmagają się niepokaźne i przeciętne przedsiębiorstwa rozmaitych branż, w tym dodatkowo producenta rodzinne. Autorzy, odpowiednio do badanych przedsiębiorstw, przedstawiają gospodarcze skutki pandemii COVID-19 i wskazują na narzędzia, które mogą ukierunkować działania menedżerów w nowej rzeczywistości gospodarczej i napędzać ich strategię.
Monografia jest asygnowana dla kadry zarządzającej zróżnicowanego rodzaju organizacji, a także dla pracowników naukowych zainteresowanych problematyką zarządzania. Może służyć jako literatura uzupełniająca dla doktorantów i studentów kierunku zarządzanie – wzbogaci ich wiedzę o problematyce zarządzania i zachęci do poszukiwania efektywnych metod kierowania organizacjami w złożonym, zmieniającym się otoczeniu.