jednostajna przedsiębiorczość to wszechstronna koncepcja zakładająca występowanie wzajemnych relacji zachodzących pomiędzy przedsiębiorstwem a rynkiem, społeczeństwem i środowiskiem. We współczesnych realiach gospodarczych, znamionujących się niezmiernie wysoką dynamiką zmian, realizacja tej koncepcji w wymiarze funkcjonalnym przez wszystkie podmioty funkcjonujące na rynku (przedsiębiorstwa prywatne i państwowe, fundacje, organizacje samorządowe i organizacje pozarządowe) staje się wręcz koniecznością, a efekty jej wdrożenia wpływają pozytywnie zarówno na działalność samego przedsiębiorstwa, jak i na jego najbliższe otoczenie.
W obecnie dostępnej literaturze przedmiotu występuje niedużo polskich publikacji z dziedziny zrównoważonej przedsiębiorczości, nieraz też jest w nich pomijany użyteczny wymiar tej koncepcji. Niniejsza monografia ukazuje wyniki badań naukowych i analiz Autorki, mających na celu uzyskanie wiedzy dotyczącej funkcjonalnego rozmiaru zrównoważonej przedsiębiorczości w działalności polskich przedsiębiorstw.
Zaproponowane w pracy autorskie definicje, a także autorski model stabilnej przedsiębiorczości rzucają świeże światło na to zagadnienie i jego rolę w zarządzaniu przedsiębiorstwem, stanowiąc ciekawy oraz pionierski wkład do nauk o zarządzaniu i jakości.