Historia narodzin i upadku TSR – firmy, która uwolniła wyobraźnię entuzjastów na całym
świecie dzięki grze Dungeons & Dragons
Współtworzona poprzez miłośników gier wojennych Gary'ego Gygaxa i Dave'a Arnesona oryginalna
gra Dungeons & Dragons wydana poprzez Tactical Studies Rules w 1974 roku powołała do życia
kompletnie świeże medium: gry RPG. Poprzez następne dwie dekady TSR odnosiła sukcesy, wydając
sporo edycji D&D, liczne mutacje gry osadzone w tym samym świecie, periodyki, gry video,
bestsellerowe powieści autorstwa Margaret Weis, Tracy'ego Hickmana i R. A. Salvatore'a z kolekcji
„Dragonlance", a nawet program telewizyjny! Jednak w 1997 roku kolekcja nietrafionych decyzji i
nieudanych projektów doprowadziła TSR na skraj zagłady…
Autor książki podczas własnej, pełnej przygód kampanii, polegającej na przeprowadzeniu
dogłębnych badań i wywiadów z głównymi postaciami na rynku gier RPG i pozyskaniu tajnych
dokumentów, ujawnia prawdziwą historię powstania i katastrofy TSR. Zaglądamy za kulisy
siedziby firmy w Lake Geneva, gdzie progresywni artyści i pisarze na nowo zdefiniowali gry z
gatunku „miecza i czarów", a menedżerowie i kierownictwo sabotowali swój własny sukces, co
ostatecznie uczyniło z TSR producenta wydawniczą niezdolną do wydania choćby pocztówki...
„Oto tajemnice i mity, wzloty i upadki oraz ukryty świat magicznego królestwa TSR i jego
największego dzieła: Dungeons & Dragons. Fantastyczna relacja o legendach i prawdzie,
opowiedziana przez ludzi, którzy tam pracowali. Gorąco polecam!".
Mike Mason, współtwórca Call of Cthulhu