Czym jest psychologia zarządzania " POSŁUCHAJ
Na co zwracają uwagę rekruterzy? Poradnik, jak przygotować się do rozmowy o pracę " POSŁUCHAJ
Jak wzmacniać swoją odwagę w czasach pandemii? Rozmowa z Tomkiem Gordonem " POSŁUCHAJ
"Nowa psychologia zarządzania" według Tomasza Gordona " PRZECZYTAJJak błyskawicznie zmotywować tych, którym chce się najmniej?
Dlaczego coaching (nie) działa, a biznes ma przeważnie awersję do "kołczów"?
Jak wykorzystać dorobek psychologii pozytywnej i analizy transakcyjnej, by wydajniej zarządzać?
Dlaczego inteligencja emocjonalna stanowi dominujący prognostyk sukcesu zawodowego i spełnienia prywatnego?
Jak dzięki zastosowaniu innowacyjnej metody motywacyjno-korygującej skrócić czas i podnieść skuteczność procesów rozwojowych?
Samoświadomość, motywowanie siebie i innych oraz rozwiązywanie konfliktów w zespole - to niektóre z przestrzeni, które mogą być wydatnie usztywnione dzięki lekturze pracy p. Tomasza Gordona. Fundament książki stanowi kurs rozwoju inteligencji emocjonalnej, komunikacji, zarządzania zmianą, a także przeciwdziałania wypaleniu zawodowemu. Rekomenduję ją jako projekt skrupulatnie przygotowany i praktyczny nie tylko dla menedżerów.
Prof. Zw. Dr hab. Zbigniew Nęcki, Dziekan Wydziału Psychologii i Nauk Humanistycznych Krakowskiej Akademii im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego
Nowa psychologia zarządzania opisuje oparte na nauce i sprawdzone w biznesie patenty najskuteczniejszych szefów. Może okazać się niezmiernie przydatna zarówno dla doświadczonych menedżerów, jak i przyszłych adeptów sztuki wydajnego zarządzania ludźmi. Koncentruje się na ergonomicznych biznesowo zasadach psychologii pozytywnej i analizy transakcyjnej, a także uwzględnia cykl grupowy w pracy menedżera. Autor wyjaśnia przyczyny awersji biznesu do coachingu. Wskazuje także szanse i zagrożenia związane z wchodzeniem menedżera w rolę coacha, mentora i trenera. Serce książki stanowi 7 filarów modelu coachingowego - miękkiego zarządzania dla twardych rezultatów. Jej zwieńczeniem zaś jest autorska metoda motywacyjno-korygująca, która wydatnie skraca i usprawnia pracę menedżera z zespołem w tzw. Kryzysie odpowiedzialności.