Zdjęcia znaczenie i rozwój kompetencji polskich kierowników projektów informatycznych

E-booki

Dostępność: Do kupienia

Znaczenie i rozwój kompetencji polskich kierowników projektów informatycznych

Do kupienia w: Sklep TaniaKsiazka.pl
37,89 zł
Idź do sklepuSuper oferta

Skrócony opis produktu

Kontekst i cel pracy We współczesnym burzliwym otoczeniu gospodarczym produktywność realizacji projektów jest kompetencją organizacji, posiadającą fundamentalne znaczenie dla jej funkcjonowania i...

Proponowany wporownywarce towar znaczenie i rozwój kompetencji polskich kierowników projektów informatycznych dostępny jest w TaniaKsiazka.pl w niezwykle atrakcyjnej cenie wynoszącej 37,89 zł. Promocja ta stanowi wynik szerokich porównan ogromnej ilości sklepów internetowych.

Podstawowe cechy

ISBN

9788380303331

Autor

Marcin chomicz

Sprawdź promocyjne oferty na znaczenie i rozwój kompetencji polskich kierowników projektów informatycznych

Prezentujemy listę promocyjnych ofert na znaczenie i rozwój kompetencji polskich kierowników projektów informatycznych jakie udało się odszukać. Zobacz oferty, warunki darmowej i ekspresowej dostawy, a także opinie o produkcie:

znaczenie i rozwój kompetencji polskich kierowników projektów informatycznych (sklep TaniaKsiazka.pl)

37,89 zł
Sklep TaniaKsiazka.pl
Idź do sklepuSuper oferta
Pokaż wszystkie oferty (1)
  • Informacje o dostępności produktu i zmianach cen wykorzystane w naszym zestawieniu są indeksowane w zasadzie w czasie rzeczywistym.

Pełny opis produktu

Kontekst i cel pracy We współczesnym burzliwym otoczeniu gospodarczym wydajność realizacji projektów jest kompetencją organizacji, mającą fundamentalne znaczenie dla jej funkcjonowania i rozwoju. Poprzez działania o charakterze projektowym są: modyfikowane sposoby pracy organizacji rynkowych, opracowywane i wprowadzane świeże produkty, wykonywane zmiany produktów już istniejących.

Organizacje doceniają wyodrębnione ze stałych struktur formy realizacji przedsięwzięć, ponieważ pozwalają one uzyskać nad nimi udoskonaloną kontrolę i zwiększyć szansę ich powodzenia. Projekty to forma organizacji działań - złożona, interdyscyplinarna i wymagająca zarządzania.

Zarządzanie to jest w pewnym stopniu odmienne od zarządzania działaniami o charakterze ciągłym, nie tylko z powodu interdyscyplinarności,najczęściej ze względu na zdefiniowane ograniczenia. Dlatego kierownik projektu, nazywany także jego menedżerem, musi posiadać, z jednej strony, wiedzę i umiejętności właściwe roli zarządczej rozumianej w sposób ogólny, z drugiej zaś umiejętności i legitymować się wiedzą oryginalną dla pracy w warunkach projektowych.

Całość umiejętności, wiedzy, prezentowanej postawy i innych charakterystyk buduje wspólnie kombinację określaną kompetencjami kierownika projektu. W wielu badaniach wykazano, iż kompetencje zarządzającego projektem są uznawane za jeden z wyraźnych czynników powodzenia projektów.

Wśród obszarów zastosowań, w których są realizowane projekty, należy wyróżnić projekty informatyczne. Wyodrębnienie to jest uzasadnione wciąż wzrastającym znaczeniem technice informatycznych dla przedsiębiorstw i powszechnością tej technice, wpisanej na stałe w życie każdego człowieka i każdej organizacji.

Projekty IT są obecne we wszelkich branżach, posiadają też pewną cechę szczególną - ich realizacja jest oparta na pracownikach wiedzy. Kompetencje kierownika projektu to problematyka eksplorowana poprzez badaczy od długiego czasu.

Badania zrealizowane w ciągu ostatnich 20 lat obejmowały przeróżne aspekty, m.in.: identyfikację wymaganych kompetencji, ocenę ich znaczenia, poszukiwanie kompetencji różnicujących, kluczowych czy również związki kompetencji z różnymi charakterystykami projektów i ich otoczenia.

Wśród prowadzonych badań niewiele jednak było poświęconych kompetencjom kierowników projektów w szczególnym obszarze zastosowań, jakim są technologie informatyczne. Niedostatek ten jest zwłaszcza widoczny w piśmiennictwie polskim.

O ile jest ono bogate w badania empiryczne kompetencji kadry menedżerskiej, o tyle za nieliczne należy uznać szeroko zakrojone badania poświęcone kompetencjom kierowników projektów, niezależnie od obszarów zastosowań, w których są wykonywane zarządzane przez nich przedsięwzięcia.

Te zaś spomiędzy badań, które skupiają się na kompetencjach kadry zarządzającej projektami IT, traktują kompetencje fragmentarycznie albo są oparte na niewielkich próbach. Pozwala to twierdzić, iż istnieje luka poznawcza dotycząca zrozumienia znaczenia poszczególnych kompetencji w pracy polskich kierowników projektów informatycznych.

Zarządzanie projektami, oprócz stanowienia wyszczególnionej profesji, jest znaczną kompetencją sporej części kadry zarządzającej. Niezależnie od tego, czy menedżer sam realizuje projekty, czy też je pilnuje albo w nich uczestniczy, wiedza i umiejętności - przynależne tej subdyscyplinie nauk o zarządzaniu - są potrzebne i istnieje potrzeba ich kształcenia i rozwoju.

Na potrzebę tę odpowiada równocześnie branża szkoleniowa, jak i szkolnictwo wyższe. Uczelnie wyższe coraz częściej powołują studia podyplomowe o kierunku zarządzania projektami, a choćby tworzą specjalizacje studiów magisterskich.

Nie zidentyfikowano jednak w dorobku polskich akademików badań, które wskazywałyby, jakie kompetencje chcą rozwijać kierownicy projektów IT oraz w jaki sposób chcą to czynić. Wyróznioną uprzednio lukę należy zatem zwiększyć o zagadnienia związane z kompetencjami wymagającymi rozwoju i przez pytanie o metody i formy rozwoju, równocześnie stosowane, jak i pożądane przez kierowników projektów.

Niniejsza praca ma na celu zniwelowanie wyodrębnionej powyżej luki. Celem badawczym w ujęciu najistotniej ogólnym jest wzbogacenie istniejącego dorobku w zakresie wiedzy o: znaczeniu kompetencji kierowników projektów informatycznych dla rezultatów ich pracy, różnicach znaczenia kompetencji względem charakterystyk indywidualnych i sytuacyjnych, dążeniach do rozwoju kompetencji, a także o używanych i preferowanych sposobach tego rozwoju.

Ogólne sformułowanie podstawowych pytań badawczych wyznacza zarazem cztery obszary badań ujęte w niniejszej publikacji. 1. Jakie jest znaczenie poszczególnych kompetencji kierowników projektów informatycznych? Które kompetencje posiadają największe znaczenie? 2.

Czy i w jaki sposób znaczenie to jest różne przy odmiennych charakterystykach indywidualnych i kontekstu? 3. Jakich kompetencji dotyczą dążenia rozwojowe kierowników projektów? 4. W jaki sposób dążenia te są w praktyce wykonywane? Jak sami kierownicy projektów chcieliby je realizować? Uzyskanie odpowiedzi na powyższe pytania, będące znaczącym celem podejmowanego przez autora niniejszej rozprawy trudu badawczego, wniesie wkład, który będzie ergonomiczny jednocześnie w rozmiarze naukowym, jak i dla praktyki biznesowej.

Wiedza o znaczeniu kompetencji kierowników projektów informatycznych, o formach i metodach rozwoju przez nich preferowanych będzie przydatna dla praktyków w dwóch obszarach: planujących rozwój kompetencji kierowników projektów oraz kształtujących ofertę rynkową działań doskonalenia kompetencji.

Tryb badawczy i struktura pracy W przyjętym trybie badawczym wyszczególniono trzy etapy opisane poniżej. 1. Badania studialne, obejmujące eksplorację istniejącego stanu wiedzy w zakresie kompetencji jako koncepcji, kompetencji menedżerskich i kompetencji kierowników projektów.

2. Etap ten ma charakter przygotowawczy do badań empirycznych, dlatego autor poświęca w nim szczególną uwagę wynikom dotychczasowych badań w zakresie kompetencji kierowników projektów. 3. Badania empiryczne, wykonywane w trzech krokach.

4. Etap ten koncentrował się na opracowaniu i zweryfikowaniu instrumentu badawczego, jego pilotażu, następnie obejmował realizację badań zasadniczych. 5. Analiza wyników badań, opracowanie wniosków i weryfikacja hipotez i odpowiedzi na szczegółowe pytania badawcze.

W strukturze pracy wyszczególniono dwie części. Część I obejmuje treści związane z badaniami studialnymi, tworzącymi podstawę realizacji badań empirycznych. W rozdziale 1 jest dokonywana analiza: pojęcia kompetencje, podobieństw i różnic ich rozumienia, różnorakości ujęć, struktury i kategoryzacji.

Rozdział ten wprowadza rozumienie pojęć używanych w dalszej treści i ustala podstawy myślenia o kompetencjach kierowników projektów. Rozdział 2 dotyczy postrzegania roli menedżera. Autor poddaje w nim analizie wybrane koncepcje rozumienia roli menedżerskiej, w przekonaniu, że w szerokiej mierze rola menedżera projektu jest pewnego typu specjalizacją ogólnej roli kierowniczej.

Rozdział 3 jest poświęcony przeglądowi koncepcji i wyników badań kompetencji menedżerskich. Autor demonstruje przeróżne ich postrzeganie i przygotowuje do krytycznego spojrzenia na obecny stan wiedzy w zakresie kompetencji kierowników projektów.

W rozdziale 4 wprowadzono najważniejsze informacje dotyczące specyfiki zarządzania projektami, zadań związanych z rolą zawodową kierownika projektu i specyfiki projektów informatycznych. Rozdział 5 posiada analizę istniejącego dorobku badawczego w zakresie badań kompetencji kierowników projektów.

Autor uwzględnia w nim przegląd zbiorów kompetencji proponowanych w standardach, a także dorobek badań empirycznych w zakresie treści i metodyki. W rozdziale 6 są ujęte najważniejsze dane dotyczące problematyki związanej z ostatnim z postawionych celów - z metodami i formami doskonalenia kompetencji.

Rozdział 7, zamykający studialną część pracy, służy sformułowaniu szczegółowych pytań badawczych i hipotez przeznaczonych do weryfikacji. Część II rozprawy obejmuje etapy postępowania badawczego w zakresie przygotowania badań empirycznych i ich realizacji oraz analiz i wnioskowania.

W rozdziale 8 autor pokazuje założenia obu etapów badań empirycznych - wstępnych i znaczących, określa najważniejsze aspekty metodyczne nowoczesnania w badaniach empirycznych i opisuje ich przebieg.

Rozdział 9 ukazuje charakterystyki uzyskanej w badaniach znaczących próby badawczej, szczegółowo rysując obraz badanej grupy respondentów. W kolejnych czterech rozdziałach jest zawarta analiza uzyskanych wyników i wnioski z nich płynące.

Każdy z nich został skonstruowany według tego samego schematu. 1. Pierwsza część rozdziału jest poświęcona uwagom metodycznym do analiz, w których m.in. Uzasadniono wybór stosowanych instrumentów analitycznych.

2. Następnie zaprezentowano uzyskane wyniki wraz z komentarzem. 3. Rozdział zamykają podsumowanie i dyskusja otrzymanych wyników. W rozdziale 10 przedstawiono wyniki w zakresie znaczenia kompetencji kierowników projektów informatycznych.

Omówiono uzyskane oceny znaczenia kompetencji w grupach rodzajowych, a także w ujęciu całościowym. Wyrózniono w nim ponadto podzbiór kompetencji o kluczowym znaczeniu - podstawę części analiz w kolejnych rozdziałach.

W rozdziale 11 są prezentowane wyniki oceny różnic znaczenia kompetencji przy różnorodnych uwarunkowaniach, a także analiza tych różnic w ujęciach grup kompetencji i całościowo. Szczególną uwagę poświęca się różnicom dotyczącym znaczenia kompetencji kluczowych przy realizacji projektów w podejściach zwinnych - w ostatnich latach dynamicznie zyskujących na popularności w projektach informatycznych.

W rozdziale 12 ujęto uzyskany obraz dążeń rozwojowych kierowników projektów, podejmując próbę wyodrębnienia takich z nich, które są podzielane przez pokaźniejsze grupy kierowników projektów. W rozdziale 13 zaprezentowano wyniki w zakresie praktyki stosowania i preferencji dla metod i form doskonalenia kompetencji kierowników projektów.

Na końcu zawarto omówienie wyników badań empirycznych. Rozdział 14 zamyka część II rozprawy. Znajduje się w nim podsumowaniem weryfikacji hipotez i uzyskanych odpowiedzi na pytania badawcze w formie refleksji poznawczej.

W uzupełnieniu zawarto w nim także refleksję metodologiczną, obejmującą przemyślenia odnośnie do przyjętej metodyki badań empirycznych. Uwzględniono również ważne z dostrzeganych kierunków dalszych badań.

Ograniczenia rozprawy Nakreślona problematyka pracy ma, z punktu widzenia subdyscyplin nauk o zarządzaniu, interdyscyplinarny charakter. Podmiot badania, warunki i realia jego pracy są przedmiotem zainteresowania zarządzania projektami.

Przedmiot badania, koncepcja kompetencji, przynależy do dorobku zarządzania zasobami ludzkimi. Problematyka roli menedżerskiej, menedżeryzm jako zjawisko, jest kwalifikowana do zarządzania organizacjami gospodarczymi.

Wreszcie problematyka rozwoju kompetencji w aspekcie metod i form, z jednej strony, to domena zarządzania zasobami ludzkimi, z drugiej zaś jest podejmowana na dodatek poprzez andragogów. Pokaźny zakres poruszanej problematyki zmusza do przyjęcia na wstępie pewnych założeń odnośnie do zakresu stosowanych tworzyw źródłowych i analiz istniejącego dorobku badawczego.

Przy podejmowaniu decyzji kierowano się, z jednej strony, priorytetami, za podstawową uznając problematykę znaczenia kompetencji, z drugiej zaś istniejącym dorobkiem teoretycznym i empirycznym. W zakresie przedmiotu badania, konstruktu kompetencji i zagadnień powiązanych istnieje duży dorobek polskich badaczy z obszaru zarządzania zasobami ludzkimi, który autor uznał za wystarczający do przyswojenia i wykorzystania jako korzystnej siatki pojęciowej.

Zagadnienia menedżeryzmu, a także kompetencji menedżerskich dodatkowo są szeroko podejmowane w publikacjach polskich badaczy. Dla wymienionej wyżej problematyki jako podstawowe źródła przyjęto publikacje zwarte polskich badaczy, zwykle powstałe po 2000 r.

Nieco większy udział prac obcojęzycznych przewidziano w zakresie problematyki kompetencji menedżerskich, gdyż koncentrowano się na takich pozycjach, które konstruowały zbiory kompetencji menedżerów na podstawie wyników badań empirycznych.

O ile opracowania rodzimych badaczy odnoszące się do wyżej wymienionych zagadnień są stosunkowo liczne, o tyle w przypadku wąsko sformułowanej problematyki kompetencji kierowników projektów sytuacja jest odmienna.

Dotychczasowy dorobek jest niewystarczający do zbudowania obrazu obecnego stanu wiedzy. Stosunkowo ubogi jest ponadto dorobek publikacji zwartych, podejmujących tę problematykę. W zakresie tego znaczącego dla rozprawy zagadnienia podstawowe źródło stanowiły publikacje recenzowane z dorobku światowego.

W tym przypadku autor skoncentrował się jeszcze na pracach zawierających wyniki badań empirycznych, opracowanych po 2000 r.,, a także na dorobku wypracowanym poprzez stowarzyszenia profesjonalne kierowników projektów.

W zakresie ostatniego obszaru problemowego - form i metod doskonalenia kompetencji - w niniejszej pracy oparto się z reguły na dorobku badaczy zarządzania zasobami ludzkimi, uznając, że jest on wystarczający do opracowania zagadnienia traktowanego jako w pewnej mierze dodatkowe i w zamyśle stanowiącego punkt wyjścia do przyszłych badań.

Tak postawione ograniczenia nie wykluczają jednak tego, że w każdym obszarze dążono dodatkowo do uwzględnienia prac, które kształtowały problematykę, ustanawiając fundamenty koncepcyjne, bez względu na ich pochodzenie i formę.

Parametry

ISBN

9788380303331

Autor

Marcin chomicz

Wydawnictwo

Szkoła główna handlowa

Kategoria

E-booki

Opinia użytkowników

-

Opinie oraz Recenzje

Joanna F.
Joanna F.
26.11.2024
Każda opublikowana opinia klienta jest dla nas istotna
Jeśli miałeś okazję skorzystać z pokazywanego produktu znaczenie i rozwój kompetencji polskich kierowników projektów informatycznych podziel się z innymi swoją opinią lub recenzją. Napisz jakie są Twoje odczucia ze stosowania, czy jesteś zadowolony z produktu, a także czy relacja cena / jakość jest satysfakcjonująca.

Dodaj opinię lub recenzję

Powiązane

Rekomendacja
Scholar Scholar Ukraina przed końcem historii. szkice o polityce państw wobec pamięci
Tytuł Ukraina przed końcem historii. Szkice o polityce państw wobec pamięci Podtytuł Szkice o polityce państw wobec pamięci Autor Tomasz...
Rekomendacja
Agnieszka Szpak Wymuszone zaginięcia. wybrane zagadnienia
Do sklepu Szczegóły

Wymuszone zaginięcia. wybrane zagadnienia

19,00 zł
"Problem wymuszonych zaginięć jest we współczesnym świecie wyjątkowo ważny i aktualny. Wymuszone zaginięcia godzą w niejedno z międzynarodowo...
Rekomendacja
Scholar Analiza danych zastanych. przewodnik dla studentów Scholar
Jest to pierwsza na polskim rynku wydawniczym książka poświęcona tylko metodom oraz technikom badawczym służącym analizie danych zastanych....
Rekomendacja
Impuls Jakość życia w perspektywie pedagogicznej
Do sklepu Szczegóły

Jakość życia w perspektywie pedagogicznej

15,87 zł
Dążenie do unosinia jakości wszelkich aspektów życia człowieka to podstawowe zadanie zarówno na gruncie teorii, jak i praktyki naukowej....
Rekomendacja
KOLEGIUM EUROPY WSCHODNIEJ Kolegium europy wschodniej Ukraina. syndrom postkolonialny
Ukraina. Syndrom postkolonialny to zbiór najważniejszych esejów Mykoły Riabczuka z ostatnich lat, częściowo publikowanych wcześniej w polskiej...
Rekomendacja
Wolters Kluwer Polska SA Odpowiedzialność dyscyplinarna sędziów, prokuratorów, adwokatów, radców prawnych i notariuszy, E1066961EB
\n\nW książce przedstawiono instytucję odpowiedzialności dyscyplinarnej zawodów prawniczych służby publicznej: sędziego i prokuratora, i...
Rekomendacja
Praca zbiorowa Ziarenka grochu
Do sklepu Szczegóły

Ziarenka grochu

3,85 zł
Jest to opowieść o pięciu ziarenkach grochu, które urosły w jednym strąku. Pewnego dnia niepokaźny chłopiec zerwał strąk, a ziarenka użył...
Rekomendacja
Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego Wydawnictwo uniwersytetu jagiellońskiego Gatunki cyfrowe. instrukcja obsługi
Gatunki cyfrowe. Instrukcja obsługi to dogłębny i poparty wieloma przykładami przewodnik po ergonomicznej stronie tworzenia cyfrowych dzieł...
Rekomendacja
Wyd.Uniwersytetu Gdańskiego Władcy torrentów. wokół angażującego modelu telewizji Wyd.uniwersytetu gdańskiego
W książce ujęto świeże zjawiska telewizyjne (niekoniecznie oglądane w konwencjonalnie rozumianej telewizji stąd skupienie się w wielu tekstach...
Rekomendacja
Multico Sokolnictwo. gatunki, utrzymanie, układanie, polowanie
praktyczne porady i rzetelna wiedza na temat sokolnictwa! Książka napisana przez doświadczonego sokolnika, kochającego ptaki drapieżne i...
Rekomendacja
Edgard Medytacja łatwiejsza niż myślisz Edgard
Do sklepu Szczegóły

Medytacja łatwiejsza niż myślisz Edgard

27,69 zł
Poznaj zbawienną moc medytacji, która wprowadzi w twoje życie ład i równowagę oraz uwolni cię od negatywnych emocji i stresu. Dzięki wskazówkom...
Rekomendacja
Difin Humanistyczne wartości zarządzania w poszukiwaniu sensu menedżerskich działań Difin
W książce Autor wskazuje na potrzebę zmiany paradygmatu zarządzania. Jego celem nie może być wyłącznie maksymalizacja korzyści akcjonariuszy...
Wybrane dla Ciebie
Rekomendacja
Prosto z mostu, czyli wywody człowieka logicznego
Do sklepu Szczegóły

Prosto z mostu, czyli wywody człowieka logicznego

45,43 zł
Książka podejmuje tematy tabu o których na co dzień ludzie boją się głośno mówić. Pokazuje znane i mniej znane przykłady: obłudy, kłamstwa,...
Rekomendacja
Szydełko. zabawki Literat
Do sklepu Szczegóły

Szydełko. zabawki Literat

9,21 zł
Szydełkowanie to obecnie nad wyraz popularne hobby. Raduje się zainteresowaniem jednocześnie dziewczynek 7-8-letnich, jak i pań w każdym...
Rekomendacja
Tajemnice dworu sułtana. księga vii. hatidże
Do sklepu Szczegóły

Tajemnice dworu sułtana. księga vii. hatidże

20,00 zł
Żyli w dwóch różnorodnych światach… zespoliło ich przeznaczenie. Książka, która zainspirowała twórców serialu doskonałe stulecie. Ona jest...
Rekomendacja
Odlotowe gołębie łapią bandytów
Do sklepu Szczegóły

Odlotowe gołębie łapią bandytów

26,03 zł
ODLOTOWE GOŁĘBIE ŁAPIĄ BANDYTÓWKażdy prawdziwy gołąb da się pokroić za okruszki. Mniam! Mniam! Mniam! Lubicie frytki? Pizzę? Lody? Tym dla...
Rekomendacja
Harlequin Gorąco jak przed laty
Do sklepu Szczegóły

Harlequin Gorąco jak przed laty

8,98 zł
Przystojny, zmysłowy, bogaty, seksowny – oto popularny hokeista Jordan Serenghetti. Kontuzjowany trafia w ręce rehabilitantki Sery. Sera...
Rekomendacja
Kartkówki. edukacja polonistyczna i matematyczna. klasa 1 Literat
Tytuł Kartkówki. Edukacja polonistyczna i matematyczna. Klasa 1 Podtytuł Materiały edukacyjne Autor Beata Guzowska Język polski Wydawnictwo...
Rekomendacja
Wiatr przez dziurkę od klucza. mroczna wieża. tom 4.5
Roland z Gilead jest rewolwerowcem, jednym z nielicznych usiłujących utrzymać porządek w świecie rosnącego bezprawia, połączeniem błędnego...
Rekomendacja
Chłopcy z placu broni ferenca molnara, AZ#567596AAEB/DL-ebwm/pdf
Rzetelne i przystępnie napisane opracowanie lektury, m.in. Szczegółowe i znaczne streszczenie, skrupulatna analiza, charakterystyka bohaterów,...
Rekomendacja
Zasada równości stron w procesie cywilnym Wydawnictwo c.h beck
Niniejsza monografia poświęcona jest zasadzie równości stron w procesie cywilnym. Mimo iż zasada równości nie została sformułowana wprost...
Rekomendacja
Beata guzowska Sprawdziany. język polski. przyroda. klasa iii
Sprawdziany, opracowane przez nauczycielki z wieloletnim doświadczeniem, dedykowane są dla uczniów klasy III szkoły podstawowej do samodzielnej...
Rekomendacja
Literat Pielęgnacja włosów w domu
Do sklepu Szczegóły

Literat Pielęgnacja włosów w domu

2,18 zł
Poradnik Pielęgnacja włosów w domu mieści mnóstwo cennych danych i porad, jak samodzielnie w warunkach domowych uzyskać spektakularne, zdrowe,...
Rekomendacja
Oblicza wolności. studia z praktycznej filozofii kanta i jej historia
Jednym z fenomenów filozofii godnych uwagi jest to, iż jej główni aktorzy się nie starzeją. Bez wątpienia także filozofia ulega modom, jednak...