Stałą cechą towarzyszącą procesom gospodarczym w czasach niepewności, nieprzewidywalności i niepełnej informacji jest zjawisko zwane kryzysem. W życiu każdej organizacji kryzys, niezależnie od skali, za każdym razem jest okresem przełomowym, a choćby stanowi punkt zwrotny w jej działalności.
Niektórzy postrzegają kryzys jako wyniszczające zagrożenie, a inni – wręcz przeciwnie – jako impuls mobilizujący do wytężonej pracy i rozwijania przedsiębiorstwa, lecz także szansę na zastosowanie własnych przewag rynkowych względem słabszych konkurentów.
Kryzys może stać się korzystnym momentem, żeby zrewolucjonizować istotne obszary poręczne przedsiębiorstwa, np. Sferę personalną czy również sferę zarządzania marketingowego. Okres spowolnienia gospodarczego, recesji, kryzysu to zatem czas, w którym można poprawić warunki współpracy zarówno z klientami, dostawcami, jak i z pracownikami.
Wymaga to jednak specjalistycznej wiedzy i najnowocześniejszych rozwiązań, co jest wyzwaniem choćby dla najkorzystniejszych menedżerów mogących pochwalić się gruntowną wiedzą i bogatym doświadczeniem. W prezentowanej publikacji pt.
„Zarządzanie w czasach kryzysu – wybrane zagadnienia" zawarto różnorodne poglądy naukowe i przykłady ergonomicznych rozwiązań odnoszące się do szeroko rozumianej problematyki kryzysu.