Globalizacja jest procesem trudnym, złożonym o charakterze obiektywnym. Termin „globalizacja" jest różnorodnie definiowany. Pomijając całe spektrum znaczeń, można bezapelacyjnie stwierdzić, że globalizacja jest jednym z najważniejszych wyzwań, przed którymi staje każdy współczesny człowiek, a przeważnie przedsiębiorca.
Zarządzanie współczesnym przedsiębiorstwem z perspektywy globalizacji, generuje konieczność budowania nowego podejścia strategicznego. W takiej bowiem sytuacji wydaje się optymalnym przyjmowanie podejścia, że nie można z góry pozbawiać jednostki gospodarczej możliwości rozwoju z tegoż powodu, iż nie uwzględnimy sił i czynników globalizacji, które posiadają ogromny wpływ na funkcjonowanie podmiotów gospodarczych o charakterze lokalnym czy regionalnym.
Przyjęcie transnarodowej i globalnej strategii powinno pomóc organizacji gospodarczej określać jak postrzega ona swoją pozycję w otoczeniu globalnym, a także w jaki sposób winny być formułowane jej strategie.
Transnarodowa obsługa marketingowa winna określać standardy obsługi klientów na rynku globalnym. W jej ramach powinno się także kontrolować rynek i reakcje na zmiany jakie w nim zachodzą. Strategia wobec filii, polega na budowie odpowiedzialnej struktury umożliwiającej monitorowanie oddziałów organizacji zlokalizowanych w zróżnicowanych częściach świata.
Zarządzanie zasobami ludzkimi w skali globalnej kreuje możliwość opracowania takiej polityki, która pozwala na bezproblemową zmianę kraju zamieszkania i powoływania globalnych menedżerów. Zarządzanie produkcją i logistyką powinno umożliwiać określenie zasad zarządzania głównymi działaniami, które ukierunkowane być powinny na uzyskanie wartości dodanej poprzez planowanie i realizację produkcji w skali globalnej, tworzenie globalnych łańcuchów logistycznych, przy uwzględnieniu lokalizacji przedsiębiorstw produkcyjnych, a w końcu organizację globalnych zamówień (np.
zamiast dla pojedynczego oddziału organizacja zakupów dla całej grupy, dająca możliwość wynegocjowania preferencji ceny). Zarządzanie technologią w skali globalnej, polega z reguły na podmianie doświadczeń a także na tworzeniu systemów rozwoju mających służyć całej organizacji, a nie tylko jej poszczególnym jednostkom składowym.
W ramach zarządzania globalnego i transnarodowego powinno się także realizować marketing międzynarodowy oraz segmentację i pozycjonowanie na rynkach globalnych. Nad wyraz widocznym a zarazem dość nieprzystępnym elementem zarządzania globalnego do realizacji w praktyce jest zarządzanie finansami.
W ramach jego realizacji powinno się uwzględniać: ryzyko kursowe, wycenę transferu, budowanie konkurencyjności globalnej. Struktura organizacyjna i kontrola globalna określają jaki kształt przyjmie organizacja równocześnie dla jak jeszcze podczas realizacji stawianych sobie celów strategicznych.
wyjątkowo ważne znaczenie odgrywa tutaj kultura organizacyjna, która wytwarzana jest przez wspólne założenia, wartości, postawy pracowników jak dodatkowo menedżerów.