Zarządzanie logistyką w przedsiębiorstwie i łańcuchach dostaw nabiera coraz obszerniejszego znaczenia, nad wyraz w dobie obecnych, niespokojnych czasów geopolitycznych, które bezpośrednio wpływają na rynek globalny.
w dodatku, pandemia koronawirusa ponadto nieodwracalnie wpłynęła na postrzeganie logistyki i potrzeb klienta. Globalizacja rynkowa sprawia koncentrację działalności gospodarczej na poziomie obsługi klienta, który stał się kluczowym czynnikiem wpływającym na konkurencyjność przedsiębiorstw.
Koncentracja na klienta postrzegana jest jako umiejętność lub zdolność zaspokajania jego wymagań i oczekiwań, typowo co do czasu i miejsca zamawianych dostaw, przy wykorzystaniu wszelkich przystępnych form aktywności logistycznej, w tym transportu, magazynowania, zarządzania zapasami, informacją i opakowaniami.
Czas realizacji zamówień wymusza ciągłe ulepszanie przepływu materiałowego przez cały logistyczny łańcuch dostaw. Z tego względu ustawicznie poszukiwane i udoskonalane są koncepcje dotyczące logistycznej obsługi klienta docelowego.
Dokonując analizy wymagań klientów dotyczących realizacji procesów logistycznych w dynamicznie zmieniających się łańcuchach dostaw można zauważyć, ustawiczne poszukiwanie rozwiązań równocześnie koncepcyjnych, jak i technologicznych, służących poprawie sprawności łańcucha dostaw.
Z tego względu kluczową rolę w uzyskaniu przewagi konkurencyjnej na rynku ma stosowanie nowych technice i innowacji najczęściej w procesach logistycznych. Celem niniejszej monografii jest próba odpowiedzi na obecne trendy gospodarcze, problemy organizacyjne i administracyjne, demonstrując praktyczne rozwiązania, które nabierają coraz większego znaczenia w praktyce biznesowej.
Niniejsza monografia jest kombinacją doświadczenia naukowego, reprezentowanego przez uwielbianych naukowców z polskich uczelni wyższych,także nowatorskiego spojrzenia na potrzeby biznesowe poprzez studentów zrzeszonych w Studenckich Kołach Naukowych.
Autorami niniejszej monografii są pracownicy i studenci Wyższej Szkoły Logistyki, ale także przedstawiciele Polskiego Towarzystwa Logistycznego, Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, Uniwersytetu techniczno-Humanistycznego w Radomiu, Zachodniopomorskiego Uniwersytetu technicznego w Szczecinie, czy Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Bielsku-Białej.
Niniejsza monografia jest adresowana równocześnie do studentów, doktorantów, wykładowców, lecz także praktyków biznesu, chcących uporządkować przegląd obecnych trendów w logistyce i łańcuchach dostaw