Publikacja demonstruje środowiska edukacji obywatelskiej w Szwajcarii w oparciu o uwarunkowania historyczne, polityczne, społeczne, kulturowe, językowe. W opracowaniu również poddano analizie partycypację polityczną jako konstrukcję teoretyczną ujętą w perspektywie polsko- i niemieckojęzycznej literatury przedmiotu.
Rozważania w nurcie badań nad zmieniającym się paradygmatem społeczeństwa obywatelskiego pozwoliły na sformułowanie wniosków, które w obliczu internacjonalizacji mogą okazać się {pomocn|przydatn)e w badaniach nad społeczeństwem i systemami edukacji obywatelskiej.
Publikacja przeznaczona dla czytelników zainteresowanych wyżej wymienioną problematyką, studentów politologii, socjologii, pedagogiki. Wartościowe jest to, że sam tytuł monografii wskazuje na to, że Autorka zna dobrze zagadnienie i potrafi postawić generalną tezę i ująć całe zagadnienie problemowo.
(…) Jest też faktem, że temat kształcenia obywatelskiego w Szwajcarii nie był do tej pory praktycznie przedmiotem kompleksowego opracowania i może stanowić kolejny argument za opublikowaniem tej monografii.
Z recenzji wydawniczej prof. Dr. Hab. Stanisława Sulowskiego Uniwersytet Warszawski