Jak rzeczywistość wirtualna i powiększona zmienią krajobraz biznesowy
Metamarketing to nowa forma marketingu, która wykracza poza proste połączenie konwencjonalnych i cyfrowych technik marketingowych. Oferuje prawdziwe zespolenie świata fizycznego i cyfrowego, przybierając formę interaktywnego i immersyjnego doświadczenia konsumenckiego.
Philip Kotler, znany propagator „czterech P marketingu”, i jego współpracownicy – Hermawan Kartajaya i Iwan Setiawan tłumaczą, jak zastosować technologię, żeby zaspokoić potrzeby klientów i mieć wpływ na zmieniającą się branżę. Przygotowują marketerów na nową erę metamarketingu. Pokazują sposoby zezwalające przypasować rozwijające się technologie i modele biznesowe do zasadniczych zmian w zachowaniach konsumenckich zachodzących w ostatniej dekadzie.
Autorzy przedstawiają:
• części składowe metamarketingu
• technologie i platformy, z których na co dzień korzystają pokolenia Z i Alfa
• sposoby na wykorzystanie metaświatów i rzeczywistości powiększonej
• najczęstsze przeszkody i pułapki napotykane przez marketerów próbujących swych sił w interaktywnym i immersyjnym środowisku i popełniane przez nich błędy
• konwencjonalne i cyfrowe techniki marketingu zezwalające na pełne zastosowanie niesłabnącej konsumenckiej zapotrzebowania utrzymywania interakcji międzyludzkich.
Marketing 6.0 wnikliwie rozwija tematykę stabilnego rozwoju i pionierskich technice, które współczesne marki muszą poznać i zrozumieć, by odnaleźć się w tej dynamicznej i ekscytującej erze handlu.
To książka dla menedżerów, dyrektorów, członków zarządu i innych leaderów biznesu, którzy chcą być kilka kroków przed resztą – istotnie teraz, gdy krajobraz marketingowy zmienia się na ich oczach. To jeszcze lektura obowiązkowa dla nowej generacji marketerów, reklamodawców i twórców treści.
Philip Kotler, ojciec nowoczesnego marketingu, ma wyjątkową umiejętność dostrzegania pojawiających się trendów marketingowych i przewidywania, jak zmienią one krajobraz biznesowy. Marketing 6.0 nie jest wyjątkiem. Kotler opisuje, jak upowszechnienie się rzeczywistości rozszerzonej i wirtualnej wpłynie na sposób, w jaki firmy wchodzą w interakcje z klientami, i wyjaśnia, dlaczego przyszłość marketingu leży w produkowaniu immersyjnych doświadczeń konsumenckich.
— ALEXANDER CHERNEV, profesor marketingu w Kellogg School of Management na Northwestern University
Marketing immersyjny ma na celu przeniesienie klienta do świata opowieści, by ten uwierzył, iż faktycznie się tam znajduje. W tym procesie bodźce rzeczywiste i iluzoryczne mieszają się, tworząc nowy rodzaj postrzeganej rzeczywistości. Niniejsza książka wprowadza nas w ten futurystyczny świat marketingu. Prawdziwie pouczająca i dająca do myślenia.
— HERMANN SIMON, założyciel i prezes Simon-Kucher
PHILIP KOTLER ̶ profesor emeritus w Kellogg School of Management na Northwestern University, gdzie poprzez sporo lat pracował jako wykładowca w Katedrze Marketingu Międzynarodowego. Według „Wall Street Journal” jest jednym z najmocniej wpływowych myślicieli biznesowych. Autor bestsellerów przetłumaczonych na ponad dwadzieścia pięć języków.
HERMAWAN KARTAJAYA – założyciel i prezes M Corp, wiodącej firmy świadczącej mistrzowskie usługi marketingowe w Azji Południowo-Wschodniej.
IWAN SETIAWAN – dyrektor generalny platformy Marketeers, wiodącego indonezyjskiego wydawcy mediów marketingowych. Jest konsultantem marketingowym z dwudziestoletnim doświadczeniem, współpracującym z ponad setką klientów z rozmaitych branż.