Książka wpisuje się w kierunek współczesnych koncepcji metodycznych w zakresie rozwijania umiejętności psychospołecznych dzieci i młodzieży. Umiejętności te wydają się być istotnie pokaźne w świecie zdominowanym poprzez przemoc, świecie, w którym zatracane są korzystne relacje interpersonalne.
Dlatego warto już od najmłodszych lat wyposażać w nie dzieci oraz wzmacniać w nich poczucie własnej wartości. W odpowiedzi na ten postulat, powstała niniejsza książka, której głównym celem jest prezentacja programu zajęć z dziećmi w młodszym wieku szkolnym, umożliwiającego rozwijanie ich poczucia własnej wartości.
Książka składa się z trzech części. W pierwszej z nich przedstawiono zagadnienie poczucia własnej wartości, odwołując się w znacznej mierze do teorii N. Brandena. W dostępny sposób omówiono czynniki posiadające wpływ na budowanie pozytywnego obrazu własnej osoby, a także opisano zachowania osób o poprawnym i niewłaściwym poczuciu własnej wartości.
W części drugiej Autorki zapoznają czytelnika z warsztatem metodycznym nauczyciela-wychowawcy, przedstawiając etapy, strategie i zasady pracy z grupą a także zagadnienia dotyczące ewaluacji programów profilaktyczno-wychowawczych.
najbardziej stanowcza dla praktyki pedagogicznej jest trzecia część książki, w której przedstawiono autorski program rozwijania poczucia własnej wartości u dzieci w młodszym wieku szkolnym. Część funkcjonalna stanowi ponad 48 stron opracownia.
ROZDZIAŁ TRZECI gromadzi 17 SCENARIUSZY ZAPLANOWANYCH NA JEDNĄ lub DWIE JEDNOSTKI LEKCYJNE W ZALEZNOŚCI OD TEMATU, a także KILKANAŚCIE PROPOZYCJI NA uzupełniające ĆWICZENIA DO wykorzystania w trakcie REALIZACJI PROGRAMU.
Książka przystępna w wersji elektronicznej w witrynie