Zdjęcia Nauczanie języków obcych w edukacji wczesnoszkolnej

E-booki

Dostępność: Do kupienia

Nauczanie języków obcych w edukacji wczesnoszkolnej

Do kupienia w: Sklep TaniaKsiazka.pl
19,00 zł
Idź do sklepuSuper oferta

Skrócony opis produktu

Zamysł podjęcia tematu przez autora publikacji- „Nauczanie języków obcych w edukacji wczesnoszkolnej" powstał pod wpływem pedagogicznej refleksji wieloletniego obserwatora rzeczywistości...

Prezentowany wporownywarce cen towar Nauczanie języków obcych w edukacji wczesnoszkolnej jest dostępny w TaniaKsiazka.pl w naprawdę okazyjnej cenie 19,00 zł. Promocja ta jest wynikiem kompleksowej analizy kilkuset sklepów i hurtowni w bazie danych.

Podstawowe cechy

ISBN

9788380950894

Autor

Grażyna erenc-grygoruk

Sprawdź promocyjne oferty na Nauczanie języków obcych w edukacji wczesnoszkolnej

Prezentujemy listę promocyjnych ofert na Nauczanie języków obcych w edukacji wczesnoszkolnej jakie udało się odszukać. Zobacz oferty, warunki darmowej i ekspresowej dostawy, a także opinie o produkcie:

Nauczanie języków obcych w edukacji wczesnoszkolnej (sklep TaniaKsiazka.pl)

19,00 zł
Sklep TaniaKsiazka.pl
Idź do sklepuSuper oferta
Pokaż wszystkie oferty (1)
  • Dane o obowiązujących cenach i dostępności towaru zastosowane w prezentowanej klasyfikacji zczytywane są niemal natychmiast.

Pełny opis produktu

Zamysł podjęcia tematu poprzez autora publikacji- „Nauczanie języków obcych w edukacji wczesnoszkolnej" powstał pod wpływem pedagogicznej refleksji wieloletniego obserwatora rzeczywistości szkolnej i praktyka w jednym - nauczyciela klas młodszych.

Zgodnie z wewnętrznym przekonaniem autora, wczesne i obowiązkowe rozpoczęcie przez dzieci nauki języka obcego, a także wtopienie jego w całokształt edukacji wczesnoszkolnej łączy się z koniecznością krytycznego spostrzeżenia na wprowadzanie najnowocześniejszych zmian w szkolnictwie w imię europejskości naszego społeczeństwa.

To także stanowisko podnoszące rangę kształcenia języków obcych w edukacji wczesnoszkolnej i zauważalny fakt, iż dzieciństwo jest okresem decydującym o edukacyjnej i życiowej karierze człowieka. Zdaniem autora zdobyte przez dzieci doświadczenia szkolne w tym z zakresu języka obcego, mogą być źródłem dla nich skomplikowanych do zmian struktur wiedzy, strategii intelektualnych, motywów podejmowania działań poznawczych.

W rzeczywistości szkolnej autor opracowania dostrzegł wielkie rozbieżności, albowiem pomimo szczytnych teoretycznych założeń trudno polskiej szkole dopasować się do współczesnych potrzeb i zmian. Nieprzerwanie mamy do czynienia z zachłystywaniem się nowinkami z poradników i administracyjnym wymuszaniem na nauczycielu „poprawności" metodycznej bez głębszej zmiany modelu nauczania.

Poza tym w obszarze kształcenia uczniów języków obcych w ramach edukacji wczesnoszkolnej nie ma jak dotąd imponującego dorobku. Jest to bez dwóch zdań skutek złożoności i wieloaspektowości tego zagadnienia, co dla pedagogów ten stan rzeczy nie może być uwielbiany za prawidłowy.

Zważywszy na to, wszelkie przejawy ignorancji tej problematyki - zdaniem autora - mogą stać się inhibitorem też w dalszym procesie kształcenia języków obcych uczniów na wyższych szczeblach edukacji.

podkreślając powody społeczno-edukacyjne i poznawcze, dla których zainteresował się autor publikacji tą problematyką, nie sposób pominąć tych o charakterze osobistym. Ujawniają one preferencje autora, pragnącego wnikliwie poznać proces glottodydaktycznych dzieci w klasach młodszych i środowisko w którym dziecko i nauczyciel funkcjonują.

Ważność przeprowadzonych badań wynikała z zapotrzebowania wypełnienia luki w dotychczasowej wiedzy w takim stopniu, by wprowadzenie obowiązkowej nauki języka obcego w ramach edukacji wczesnoszkolnej zakończyło się sukcesem.

Wobec powyższego, przedmiot badań został osadzony w realiach reformującej się edukacji języka obcego na wstępnym etapie kształcenia. Dostrzeżone w praktyce poprzez autora publikacji sprzeczności tj. Realizowana integracja edukacji wczesnoszkolnej i nauka języka obcego w formie przedmiotu sprawiły, iż w projekcie metodologicznym badań zwrócilo on szczególną uwagę na nauczyciela i prowadzony poprzez niego proces glottodydaktyczny nie zapominając o uczniach i rodzicach.

Zatem celem nadrzędnym podjętych badań było: określenie warunków, jakie powinna spełniać polska szkoła realizując naukę języka obcego w ramach edukacji wczesnoszkolnej. Metodologiczny projekt badań sygnalizował prace o charakterze wieloaspektowym obejmującym swym zasięgiem: edukacyjne umiejętności nauczycieli języka angielskiego, realizowany poprzez nich proces glottodydaktyczny w klasach młodszych, gotowość pierwszoklasistów do podjęcia nauki języka obcego, osiągnięcia dydaktyczne po zakończeniu pierwszego etapu kształcenia języka obcego, nastawienia rodziców i bazę materialną szkoły używaną do nauki języka obcego w klasach I-III.

Zgodnie ze stanowiskiem wielu autorów (m.in. R. Więckowski, B. Wilgocka-Okoń, A. Brzezińska, E.H. Erikson), fundamentalną czynnością nauczyciela w praktyce edukacyjnej powinno być poznanie każdego dziecka, ustalenie jego gotowości do podjęcia obowiązków szkolnych z uwzględnieniem gotowości do nauki języków obcych.

W toku progresywnania badawczego, określono rozwojową gotowość do nauki języka obcego uczniów na wstępnym etapie kształcenia. Określenie tego celu wynikało z przekonania autora opracowania,dobry start dzieci w pierwszym etapie zorganizowanego kształcenia często rzutuje na jego dalszy przebieg.

W obszarze zainteresowań autora publikacji znalazł się nauczyciel języka obcego z jego edukacyjnymi umiejętnościami uczący dzieci w klasach młodszych. Inspiracją do wyznaczenia tego kierunku badań stała się od wielu lat prowadzona dyskusja w gronie specjalistów nad innowacyjnym kształceniem nauczycieli i przygotowaniem ich do sprostania wymaganiom, jakie niesie ze sobą teraźniejszość.

W naszym kraju zjawisko spadku liczby dzieci początkujących naukę szkolną stawia nauczycieli klas młodszych przed problemem szybkiego przekwalifikowania się pod kątem nauki dopełniającego przedmiotu. Wejście Polski do Unii Europejskiej przyczyniło się do wzrostu zainteresowań obecnych i przyszłych pedagogów językami obcymi.

W związku z tym w toku badań ustalono edukacyjne umiejętności nauczycieli-lingwistów w konkretnym sytuacyjnym działaniu tzn. W czasie prowadzonego przez nich cyklu glottodydaktycznego. Krytyczne oceny działalności współczesnego nauczyciela, spowodowały, iż autor opracowania szczególnym oględzinom poddał poszczególne komponenty stosowane poprzez nauczycieli - lingwistów na zajęciach, a także osiągnięcia dydaktyczne uczniów kończących pierwszy etap nauki języka obcego.

W toku czynności badawczych ustalono też pakiet środków i materiałów dydaktycznych gwarantujących naukę języków obcych w klasach I-III szkoły podstawowej. Budowa logiczno-merytoryczną publikacji tworzą cztery części.

Pierwsza z nich to teoretyczne podstawy badań składające się z trzech rozdziałów. Pierwszy rozdział stanowi próbę przedstawienia nauki języków obcych w perspektywie głównych ujęć: filozoficznych, lingwistycznych, neurologiczno-psychologicznych i socjologicznych.

Na przestrzeni wieków refleksja filozoficzna z zakresu problematyki języków obcych wpłynęła w sposób pośredni na kształtowanie edukacji językowej dzieci, zawiadamiając nauczycieli - lingwistów na temat struktury języka i opracowując gramatyki poszczególnych języków nowożytnych na podstawie, których nauczano języków obcych.

wyraźnie wnikliwszymi rozstrzygnięciami w proces glottodydaktyczny dysponuje lingwistyka, która pomaga nauczycielom selekcjonując, dobierając i konstruując materiały nauczania i ustala metody i techniki zgodnie z możliwościami dzieci.

Teoretyczną podstawę podjętej problematyki stanowią także rozstrzygnięcia dotyczące fizjologicznych-neurologicznych mechanizmów regulujących powstawanie mowy i procesów zachodzących w mózgu u dzieci, a także psychologiczno-socjologiczne podstawy nauczania języków obcych najmłodszych.

W celu wyjaśnia istoty nauki języka obcego dzieci na poziomie elemntarnym, przedstawiono funkcjonowanie języka pierwszego - ojczystego, podobnego w kolejnych etapach przyswajania do języka obcego. Rozdział drugi poświęcony został oczekiwaniom i możliwościom nauki języków obcych w edukacji wczesnoszkolnej z uwzględnieniem psychofizycznych przesłanek uzasadniających współczesną naukę dzieci.

Pełnego obrazu teoretycznych rozstrzygnięć dopełniają założenia dotyczące nauczyciela - inspiratora procesu kształcenia języków obcych i rodziców, podejmujących współpracę ze szkołą dla dobra dziecka, a także zaprezentowano współczesny warsztat pracy nauczyciela i ucznia.

Rozdział trzeci zawiera interpretację literatury poświęconej miejscu języków obcych w edukacji wczesnoszkolnej a w nim argumenty za i przeciw wczesnej nauce języków obcych, a także legislacyjne uwarunkowania europejskiej edukacji językowej wskazując przy tym powszechność tego kształcenia i zasadność wprowadzenia ich w naszym kraju.

Rozdział czwarty publikacji koncentruje się wokół założeń metodologicznych zaprojektowanych badań, które przeprowadzono w losowo wybranych pięciu szczecińskich szkołach podstawowych od 1. Września 2006 do maja 2007 r.

Rozdziały: piąty-ósmy stanowią obszerną analizę i interpretację danych statystycznych dotyczących części diagnostycznej i zależnościowej badań. Zakończenie stanowią intersujące uogólniające stwierdzenia i wypływające z nich wnioski, a także wynikające implikacje dla praktyki edukacyjnej.

Parametry

ISBN

9788380950894

Autor

Grażyna erenc-grygoruk

Wydawnictwo

Impuls

Kategoria

E-booki

Opinia użytkowników

-

Opinie oraz Recenzje

Jolanta C.
Jolanta C.
28.11.2024
Czy możesz podać nam recenzję i opinię na temat produktu **producer
Jeżeli tylko korzystać z prezentowanego produktu Nauczanie języków obcych w edukacji wczesnoszkolnej podziel się z nami swoją recenzją lub opinią. Zaakcentuj jakie są Twoje wrażenia ze stosowania, czy nie żałujesz zakupu produktu, a także czy relacja ceny do jakości jest na satysfakcjonującym poziomie.

Dodaj opinię lub recenzję

Powiązane

Rekomendacja
Scholar Scholar Ukraina przed końcem historii. szkice o polityce państw wobec pamięci
Tytuł Ukraina przed końcem historii. Szkice o polityce państw wobec pamięci Podtytuł Szkice o polityce państw wobec pamięci Autor Tomasz...
Rekomendacja
Agnieszka Szpak Wymuszone zaginięcia. wybrane zagadnienia
Do sklepu Szczegóły

Wymuszone zaginięcia. wybrane zagadnienia

19,00 zł
"Problem wymuszonych zaginięć jest we współczesnym świecie wyjątkowo ważny i aktualny. Wymuszone zaginięcia godzą w niejedno z międzynarodowo...
Rekomendacja
Scholar Analiza danych zastanych. przewodnik dla studentów Scholar
Jest to pierwsza na polskim rynku wydawniczym książka poświęcona tylko metodom oraz technikom badawczym służącym analizie danych zastanych....
Rekomendacja
Impuls Jakość życia w perspektywie pedagogicznej
Do sklepu Szczegóły

Jakość życia w perspektywie pedagogicznej

15,87 zł
Dążenie do unosinia jakości wszelkich aspektów życia człowieka to podstawowe zadanie zarówno na gruncie teorii, jak i praktyki naukowej....
Rekomendacja
KOLEGIUM EUROPY WSCHODNIEJ Kolegium europy wschodniej Ukraina. syndrom postkolonialny
Ukraina. Syndrom postkolonialny to zbiór najważniejszych esejów Mykoły Riabczuka z ostatnich lat, częściowo publikowanych wcześniej w polskiej...
Rekomendacja
Wolters Kluwer Polska SA Odpowiedzialność dyscyplinarna sędziów, prokuratorów, adwokatów, radców prawnych i notariuszy, E1066961EB
\n\nW książce przedstawiono instytucję odpowiedzialności dyscyplinarnej zawodów prawniczych służby publicznej: sędziego i prokuratora, i...
Rekomendacja
Praca zbiorowa Ziarenka grochu
Do sklepu Szczegóły

Ziarenka grochu

3,85 zł
Jest to opowieść o pięciu ziarenkach grochu, które urosły w jednym strąku. Pewnego dnia niepokaźny chłopiec zerwał strąk, a ziarenka użył...
Rekomendacja
Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego Wydawnictwo uniwersytetu jagiellońskiego Gatunki cyfrowe. instrukcja obsługi
Gatunki cyfrowe. Instrukcja obsługi to dogłębny i poparty wieloma przykładami przewodnik po ergonomicznej stronie tworzenia cyfrowych dzieł...
Rekomendacja
Wyd.Uniwersytetu Gdańskiego Władcy torrentów. wokół angażującego modelu telewizji Wyd.uniwersytetu gdańskiego
W książce ujęto świeże zjawiska telewizyjne (niekoniecznie oglądane w konwencjonalnie rozumianej telewizji stąd skupienie się w wielu tekstach...
Rekomendacja
Multico Sokolnictwo. gatunki, utrzymanie, układanie, polowanie
praktyczne porady i rzetelna wiedza na temat sokolnictwa! Książka napisana przez doświadczonego sokolnika, kochającego ptaki drapieżne i...
Rekomendacja
Edgard Medytacja łatwiejsza niż myślisz Edgard
Do sklepu Szczegóły

Medytacja łatwiejsza niż myślisz Edgard

27,69 zł
Poznaj zbawienną moc medytacji, która wprowadzi w twoje życie ład i równowagę oraz uwolni cię od negatywnych emocji i stresu. Dzięki wskazówkom...
Rekomendacja
Difin Humanistyczne wartości zarządzania w poszukiwaniu sensu menedżerskich działań Difin
W książce Autor wskazuje na potrzebę zmiany paradygmatu zarządzania. Jego celem nie może być wyłącznie maksymalizacja korzyści akcjonariuszy...
Wybrane dla Ciebie
Rekomendacja
Prosto z mostu, czyli wywody człowieka logicznego
Do sklepu Szczegóły

Prosto z mostu, czyli wywody człowieka logicznego

45,43 zł
Książka podejmuje tematy tabu o których na co dzień ludzie boją się głośno mówić. Pokazuje znane i mniej znane przykłady: obłudy, kłamstwa,...
Rekomendacja
Szydełko. zabawki Literat
Do sklepu Szczegóły

Szydełko. zabawki Literat

9,21 zł
Szydełkowanie to obecnie nad wyraz popularne hobby. Raduje się zainteresowaniem jednocześnie dziewczynek 7-8-letnich, jak i pań w każdym...
Rekomendacja
Tajemnice dworu sułtana. księga vii. hatidże
Do sklepu Szczegóły

Tajemnice dworu sułtana. księga vii. hatidże

20,00 zł
Żyli w dwóch różnorodnych światach… zespoliło ich przeznaczenie. Książka, która zainspirowała twórców serialu doskonałe stulecie. Ona jest...
Rekomendacja
Odlotowe gołębie łapią bandytów
Do sklepu Szczegóły

Odlotowe gołębie łapią bandytów

26,03 zł
ODLOTOWE GOŁĘBIE ŁAPIĄ BANDYTÓWKażdy prawdziwy gołąb da się pokroić za okruszki. Mniam! Mniam! Mniam! Lubicie frytki? Pizzę? Lody? Tym dla...
Rekomendacja
Harlequin Gorąco jak przed laty
Do sklepu Szczegóły

Harlequin Gorąco jak przed laty

8,98 zł
Przystojny, zmysłowy, bogaty, seksowny – oto popularny hokeista Jordan Serenghetti. Kontuzjowany trafia w ręce rehabilitantki Sery. Sera...
Rekomendacja
Kartkówki. edukacja polonistyczna i matematyczna. klasa 1 Literat
Tytuł Kartkówki. Edukacja polonistyczna i matematyczna. Klasa 1 Podtytuł Materiały edukacyjne Autor Beata Guzowska Język polski Wydawnictwo...
Rekomendacja
Wiatr przez dziurkę od klucza. mroczna wieża. tom 4.5
Roland z Gilead jest rewolwerowcem, jednym z nielicznych usiłujących utrzymać porządek w świecie rosnącego bezprawia, połączeniem błędnego...
Rekomendacja
Zasada równości stron w procesie cywilnym Wydawnictwo c.h beck
Niniejsza monografia poświęcona jest zasadzie równości stron w procesie cywilnym. Mimo iż zasada równości nie została sformułowana wprost...
Rekomendacja
Literat Pielęgnacja włosów w domu
Do sklepu Szczegóły

Literat Pielęgnacja włosów w domu

2,18 zł
Poradnik Pielęgnacja włosów w domu mieści mnóstwo cennych danych i porad, jak samodzielnie w warunkach domowych uzyskać spektakularne, zdrowe,...
Rekomendacja
Chłopcy z placu broni ferenca molnara, AZ#567596AAEB/DL-ebwm/pdf
Rzetelne i przystępnie napisane opracowanie lektury, m.in. Szczegółowe i znaczne streszczenie, skrupulatna analiza, charakterystyka bohaterów,...
Rekomendacja
Beata guzowska Sprawdziany. język polski. przyroda. klasa iii
Sprawdziany, opracowane przez nauczycielki z wieloletnim doświadczeniem, dedykowane są dla uczniów klasy III szkoły podstawowej do samodzielnej...
Rekomendacja
Marta jendraszak Jak upinać długie włosy
Do sklepu Szczegóły

Marta jendraszak Jak upinać długie włosy

5,93 zł
Poradnik powstał z myślą o wszelkich mamach, by mogły w nim znaleźć inspiracje do wykonania niebanalnych fryzur dla swoich córek. Przedstawione...