Książka jest pierwszym opracowaniem na polskim rynku na temat zjawiska sponsoringu jako formy prostytucji dokonującego się m.in. W środowisku studenckim. Głównym celem książki jest zaprezentowanie przeprowadzonych badań, które potraktowane są dwukierunkowo.
Z jednej strony opracowanie pokazuje motywy i postawy pań decydujących się na sponsoring, zaś z drugiej strony znamionuje panów, którzy oferują związki sponsorskie.Książka nie nakłania do uprawiania prostytucji ani do korzystania z niej.
Nie napiętnowano w niej także osób prostytuujących się. Autorka umożliwia racjonalny wgląd w zjawisko, które istnieje w naszym społeczeństwie, a wokół którego nagromadziło się niemało opinii i poglądów, mimo iż nie ma jeszcze przeprowadzonych badań naukowych na ten temat.Prostytucja jest rzeczywistością społeczną, a zjawisko sponsoringu jest jej nową formą i jako zjawisko społeczne istnieje niezależnie od tego, jak jest oceniane moralnie czy prawnie.