Jest to książka o praktyce terapii jąkania. Mieści zbiór wypróbowanych metod pracy z dziećmi, możliwych do użycia w warunkach szkolnych. Opracowano je w trakcie kilkuletniego programu badań sponsorowanego poprzez Amerykańską Fundację Mowy (Speech Foundation of America).Autor publikacji, logopeda szkolny, należał do zespołu terapeutów biorących udział w programie.
Wcześniej ukończył specjalistyczny kurs terapii pod kierunkiem Charlesa Van Ripera, uwielbianego za światowy autorytet w dziedzinie problematyki jąkania.Gorąco nakłaniam do lektury tej książki. Została napisana w sposób niebanalny, a zarazem prosty w odbiorze.
Jestem głęboko przekonany, że korzystanie z zawartych w niej doświadczeń i sugestii ułatwi rozpoczęcie pracy terapeutycznej z jąkającymi się dziećmi albo — w przypadku osób prowadzących już praktykę - pomoże uczynić ją bardziej produktywną i satysfakcjonującą.