W opracowaniu przedstawiono analizę wskaźników ryzyka specyficznych rozwojowych zaburzeń umiejętności arytmetycznych, z odwołaniem się do wzajemnych zależności między dysleksją a jej implikacjami widocznymi w edukacji matematycznej.
w dodatku zaprezentowano wyniki badań poziomu rozwoju umiejętności matematycznych dzieci sześcioletnich, z których wynika, iż jest on przeróżny i zależy od ocenianego aspektu umiejętności. Badanie wybranych funkcji poznawczych, takich jak percepcja wzrokowo-przestrzenna i umiejętności językowe oraz uwaga wykazały obniżony ich poziom w przypadku badanych grup dzieci z trudnościami w uczeniu się matematyki.Badania należy traktować jako wstęp do dalszych, pogłębionych poszukiwań, prowadzących do rzetelnej i trafnej diagnozy psychologicznej dzieci z problemami w liczeniu, ujawnianymi we wczesnej edukacji szkolnej.Publikacja została opracowana z myślą o szerokim kręgu odbiorców.
Jest skierowana do nauczycieli, równocześnie kształcenia zintegrowanego, jak i matematyki, posiadających powszedni kontakt z dziećmi z trudnościami arytmetycznymi. Zaciekawi też pedagogów szkolnych, psychologów-praktyków, studentów psychologii, pedagogiki i kierunków nauczycielskich.
Może być wykorzystana całkowicie lub fragmentach na zajęciach z zakresu diagnostyki i terapii pedagogicznej i na studiach podyplomowych z tej dziedziny. Zainteresować może dodatkowo rodziców tych dzieci, dla których matematyka nie jest ukochanym przedmiotem w szkole i pomoże im zrozumieć, dlaczego tak się dzieje.