Celem prezentowanej publikacji jest ukazanie istoty specyficznych zaburzeń rozwoju umiejętności arytmetycznych na tle zaburzeń rozwoju umiejętności szkolnych, ze wskazaniem odrębności mechanizmów i objawów dyskalkulii rozwojowej z jednej strony, z drugiej zaś – zwróceniem uwagi na możliwość jej współwystępowania z dysleksją.
Praca gromadzi przegląd dotychczas prowadzonych badań nad zaburzeniami rozwoju umiejętności arytmetycznych. Od początku lat dziewięćdziesiątych obserwuje się poważny wzrost zainteresowania problematyką specyficznych trudności w uczeniu się matematyki w wielu krajach, co prowadzi do coraz nowszych odkryć i bardziej pogłębionych analiz, ukierunkowanych na wykorzystanie uzyskiwanych rezultatów w praktyce psychologicznej i pedagogicznej.
Opracowanie otwiera dyskusję na temat problemów związanych z diagnozą dyskalkulii, utrudniających stosowne i rzetelne jej rozpoznanie. Książka jest adresowana do szerokiego kręgu odbiorców, którymi są m.in.
rodzice, nauczyciele, psychologowie, terapeuci, pedagodzy szkolni.