Monografia pt. Społeczno-edukacyjny potencjał szkoły a rynek pracy, pod redakcją naukową Moniki Christoph i Sonii Wawrzyniak, jest publikacją, której problematyka skupia się najczęściej wokół dwóch kategorii pojęciowych, bardzo wyraźnych współcześnie, jakimi są potencjał szkoły i rynek pracy.
Układ i struktura pracy wynikają z założonej i ujętej w tytule zależności pomiędzy społeczno-edukacyjnym potencjałem szkoły a rynkiem pracy. Zostały wyznaczone dwie spore części, z których pierwsza dotyczy przestrzeni współczesnej szkoły, modelującej jej społeczno-edukacyjny potencjał, druga natomiast edukacyjnego rozmiaru rynku pracy.
Część pierwsza opracowania składa się z 16 rozdziałów, a część druga obejmuje 15 tekstów. W holistycznym ujęciu poszczególne rozdziały przedstawiają duże ujęcie problematyki wraz z uwzględnieniem jednostkowego podejścia każdego z autorów zarówno w rozmiarze teoretycznym, użytecznym, jak i badawczym.
Teksty przygotowane zostały przez łącznie 34 Autorki i Autorów w roku 2019, a także na początku 2020.