nowatorska publikacja z zakresu polskiej i bułgarskiej chrematonimii pokazuje funkcjonowanie firmonimów na szyldach – wizualnych nośnikach danych i reklamy – w polskich i bułgarskich miastach (m.in.
Warszawie, Sofii, Poznaniu, Płowdiwie) w latach 2016-2019. Obiektem zainteresowań autora stały się zwłaszcza szyldy z nazwami lokali gastronomicznych, stanowiące wyjątkowo liczny, jak i przeróżny i eksponujący komponent pejzażu miast.
Podstawą wyboru nazewnictwa były w równej mierze kompetencje zawodowe, jak i zainteresowania badawcze autora, który analizował nie tylko firmonimy jako takie,jeszcze ich design, zwracając uwagę na fakt, iż nazwa i nośnik, na którym została ona ukazana, wzajemnie się warunkują i dopełniają.
Autor wskazuje również na znaczenie, jakie w sytuacji nazw polskich i bułgarskich odgrywa różnica alfabetów, co wpływa na odbiór zawartych w firmonimie treści. W książce przedstawione zostały także podobieństwa i różnice w kreowaniu i projektowaniu szyldów (pokazano określone tendencje występujące w Polsce i Bułgarii) i różnice w ich postrzeganiu przez odbiorców.