W prezentowanej książce skupiliśmy się na niematerialnym (społecznym i symbolicznym) rozmiarze kultury gier elektronicznych. Jej wymiar materialny prezentowany jest poprzez autorów raczej w kontekście samych gier i analizy roli technologii przesyłu , a także rodzajów nośników gier, niżeli rozważań dotyczących potężnych rozwiązań technologicznych w e-sporcie.
Pewnym wyjątkiem jest w tym przypadku rozdział dziewiąty, autorstwa Tomasza Sahaja, poświęcony aplikacyjnym walorom elektronicznych urządzeń wspomagających aktywność ruchową. Książka składa się z dziesięciu rozdziałów, których autorzy eksplorują wybrane, wyraźne zagadnienia lokujące się w stosunkowo nowym dyskursie badawczym na temat elektronicznego sportu.
Korzystają przy tym z podejść, paradygmatów i metod charakterystycznych dla reprezentowanych poprzez nich dziedzin i dyscyplin naukowych (filozofii, socjologii, prawa i nauk o kulturze fizycznej). Ich doświadczenie zawodowe, a także wieloletnie zainteresowanie e-sportem i sportem konwencjonalnym (które przedstawiamy w krótkich notach biograficznych) pozwoliło na przygotowanie naszym zdaniem konkretnych merytorycznie, aktualnych i interesujących prac, które mogą służyć jako wiarygodne źródło ugruntowanej wiedzy o e-sporcie, lecz także funkcjonalny materiał dydaktyczny, użytkowany podczas zajęć, kursów albo studiów poświęconych całkowicie lub częściowo temu właśnie fenomenowi.