Jak stymulować kreatywność w marketingu? Jak świadomie kreować historie, obrazy i doświadczenia, które powodują w ludziach poczucie silnej więzi z marką? Greg Hoffman pracował niemal trzy dekady w Nike, przebywając zawodową drogę od stażysty do dyrektora marketingu.
Pod jego kreatywnym przywództwem powstały najmocniej znane i rewolucyjne kampanie – pomiędzy innymi z zaangażowaniem gwiazd sportu takich jak Michael Jordan, Kobe Bryant czy Cristiano Ronaldo. Co jest najważniejsze w kreowaniu firmy emocjonalnie bliskiej ludziom i dlaczego nie jest to wbrew pozorom zależne od jej wielkości i zasobów? Hoffman w tej książce skupia się na omówieniu trzech zasad: » Kreatywność to sport zespołowy; » Daj się zapamiętać; » Pozostaw po sobie dziedzictwo – a nie tylko wspomnienia.
Dowiedz się, jak wyglądała praca nad sławnymi kampaniami Nike „od środka". Wykorzystaj sprawdzone poprzez Hoffmana strategie tworzenia historii, odblokuj kreatywność i buduj trwałe więzi pomiędzy marką a odbiorcami.
*** W tej książce podzielę się wiedzą i zasadami, które gromadziłem przez trzydzieści lat pracy. Przeanalizuję, jak sporo z moich procesów kreatywnych i zasad było inspirowanych bezpośrednio doświadczeniami uczestników życia sportowego – samych sportowców, trenerów i drużyn.
Mam nadzieję, iż czytelnicy dostrzegą, że wspomniane procesy i zasady mają uniwersalne wykorzystanie dla znacznych i drobnych marek. Z zasady książka ta ma być praktycznym planem dla biznesu, marketingu i kreatywnych profesjonalistów, niezależnie od tego, czy mówimy o twórcach działających w pojedynkę, czy o zespołach składających się z dwóch, czy z tysiąca osób.
Jeśli zastosujesz w praktyce zawarte tu przemyślenia, może to wzmocnić ciebie jako lidera, twój zespół i twoją producenta i pomóc ci osiągnąć poziom kreatywnej doskonałości, który pozwoli ci produkować trwałe więzi z konsumentami.
BIOGRAM Greg Hoffman Czołowy autorytet w dziedzinie marketingu i brandingu, przez dwadzieścia siedem lat związany zawodowo z Nike, w tym jako CMO. W 2015 został ceniony przez Fast Company za jedną z najmocniej kreatywnych osób w biznesie.
Trafił na listy 50 Most Innovative CMO’s według „Business Insider" oraz Power Players magazynu „AdAge". Poza wieloletnim doświadczeniem w marketingu Nike jest doceniany ponadto za poruszanie tematów zrównoważonego rozwoju i wzmacniania równości.